Rozpočet:< 5 mio
Ocenění:nezadáno
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:10.03.2024
10.03.2024
True
False
Mladou cílovku přestávalo bavit KFC! (data o penetraci jsou NEVEŘEJNÉ)
Interní ekonometrický model KFC navíc už pět let potvrzoval to, co mnozí tušili – tradiční reklamní kanály na Gen Z nefungují tak účinně jako dříve a reklamní slepota se u mladých projevuje výrazněji než u zbytku populace.
Výzva, před kterou jsme stáli, tak byla obtížná na několika úrovních. Měli jsme za úkol připravit sezónní kampaň (Běžící v Q1 a Q2 2024), která v CS 15-24 kriticky nutně potřebovala 1) Zvrátit negativní trend vnímání KFC 2) Přinést výsledky na úrovni prodejů promovaných produktů 3) Doručit kvalitní ROI.
To vše s jedním zásadním omezením – bez využití tradičních médií jako TV a OOH, na kterých stály kampaně značky posledních 30 let! Bylo tak zřejmé, že, abychom pomohli klientovi v těžké situaci, budeme muset vymyslet úplně nový způsob, jak oslovit mladou generaci.
Všechny číselné údaje jsou neveřejné (penetrace, prodeje)
VŠICHNI
Začali jsme kulturním insightem: „V naší CS je jedním z nejrelevantnějších témat hudba a v jejích top třech nejposlouchanějších žánrech najdeme hip hop a rap. Drsné prostředí související se street rapem je navíc mnohem autentičtější, a to mimo jiné i proto, že se tady reklama objevuje méně kvůli brand safety.“
Protože jsme nemohli využívat tradiční kanály, podívali jsme se po českém mediálním trhu a našli si za ně náhradu. Stala se jí digitální platforma The Mag (https://www.themag.cz/), online magazín o street culture a její pořad The Mag Wrap – rapová talentová show, ve které porotci (např. Rytmus, Smack) hledají nové hvězdy a která už třetím rokem patří mezi nejpopulárnější pořady na českém YouTube.
The Mag je „nejrelevantnější médium pro mladé v České republice“ s 92mil views na Youtube, 281k IG followers, 29mil TikTok Views a 10k followers na HeroHero. Navíc má kolem sebe vybudovanou síť moderátorů a podporovatelů, kteří jsou současně influencery s velkým dosahem.
I když to vyžadovalo hodně odvahy, tak jsme přesvědčili KFC, aby to s The Mag Wrap dalo dohromady a postavili jsme kampaň jako kombinaci contentu a partnershipu.
Oznámili jsme partnerství a začali budovat brand visibility a awareness v pořadu samotném, na sociálních sítích Magu a skrz jeho influencerskou síť. Kreativně jsme zapojovali KFC do dění na stage i aktivit kolem show.
Vytvořili jsme také vlastní obsah. KFC bylo přímo u natáčení epizod a na IG/TiToku restaurace se objevila videa, která diváci nemohli jinde vidět (behind the scenes, reakce). Začali jsme také na sociální sítě sdílet i user generated obsah, který v rapové komunitě vznikal.
Consideration a produktová část pak byla unikátní. Nabídli jsme klientovi, že místo propagace existujících produktů vytvoříme úplně nový produkt, který bude spojený přímo s českým rapem a budeme ho prodávat v KFC během třetího ročníku The Mag Wrap!
Kreativní idea se nám ukázala téměř sama ve spojení The Mag Wrap + KFC. Co jiného jsme mohli udělat než vytvořit nový wrap! Tak vzniklo The Mag Wrap menu, unikátní wrap meníčko, které slibovalo příchuť českého rapu.
Zatímco jsme první část partnerství kreativně soustředili na propagaci značky KFC, tak zhruba v polovině ročníku jsme na TikToku a Instagramu odhalili náš produkt za pomoci The Mag moderátorky a influencerky Verune. Současně se naše menu objevilo i v restauracích na menu boardech. Od té chvíle soutěžící v pořadu konzumovali naše meníčko, rapovali v ruce s novým wrapem a v rozhovorech se svěřovali, jak jim na stagi vyhládlo, takže jdou „na Maga do KFCčka“.
Publikum jsme také zapojili skrz nálepky The Mag Wrap, které byly součástí každého meníčka. Rapová scéna totiž ze začátku vůbec nevěřila, že menu opravdu existuje a nadšeně se doptávali na sítích KFC i Magu. Stickery tak fungovaly jako proof na sociální sítě.
Jak šel The Mag Wrap do finále a kampaň gradovala, stávala se stále virálnější a my se začali věnovat skrz profily Magu i KFC aktivní práci s fanoušky, kteří svým nadšením pomáhali dostat kampaň k ještě více lidem. Pro semifinálové epizody jsme pak visibilitu a komunikaci stupňovali. Celý set pořadu se přebarvil do barev KFC, scénu evokující rozpadlé urban prostředí pokryly KFC tagy a graffiti a komunikace na sociálních sítích se znásobila.
žádné doplňující informace.
< 5 mio
všechny výsledky jsou na žádost klienta NEVEŘEJNÉ.