Situace / Výzva

#SKODAAUTOpomaha a obědy do nemocnic je unikátním projektem, jehož cílem bylo podpořit zdravotníky bojující s pandemií v nemocničních zařízeních v České republice. Zároveň měl podpořit pozitivní vnímání značky ŠKODA AUTO ve spojení s charitativní akcí a posílit spojení ŠKODA AUTO s českou hokejovou reprezentací. Dalším cílem bylo aktivní zapojení lidí ze zájmových okruhů hokej/charita/automoto.

Cíle

1. Komunikace značky ŠKODA AUTO ve spojení s partnerstvím s českou hokejovou reprezentací v "covidové" době.
2. Zapojení influencerů značky ŠKODA AUTO z různých odvětví (sport, hudba, herectví).
3. Příprava konceptu komunikace projektu #SKODAAUTOpomaha s cílem maximalizace počtu výstupů se zásahem co nejširšího publika. Primárním cílem bylo dosažení co nejvyššího Mediálního dopadu (GRP), minimálně 25.

Díky splnění zadaných cílů jsme dosáhli udržení povědomí o komunikaci značky, a to především ve spojení partnerství s českou hokejovou reprezentací.

Strategie

Projekt byl navázán na mezinárodní hokejový turnaj (Karjala Cup). Pomocí komunikačních kanálů reprezentace i oslovení sportovních novinářů byla veřejnost seznámena s možností zapojit se do akce. Komunikace dále probíhala během turnaje v čele s přenosy ČT sport, závěrečná komunikace byla zacílena na pokrytí samotných rozvozů. Obědová menu (v součtu 875 obědů do 7 nemocnic) vařili kuchaři oslovující jiné než sportovní publikum (Jan Punčochář a Tomáš Dolníček), rozvoz zajišťovaly hokejové osobnosti společně s influencery ŠKODA AUTO (Martina Sáblíková, Radim Fiala, Marek Lambora apod.) Celkové cíle (především v měřitelných hodnotách AVE či zapojení fanoušků) byly vysoce překročeny.

Kreativní a mediální strategie

Využití již existující grafické identity projektu #SKOADAAUTOpomaha a její propojení s projektem Náš hokej, který zastřešuje hokejové aktivity značky ŠKODA AUTO. Příprava veškerých podkladů probíhala v úzké kooperaci zúčastněných agentur pod vedením agentury SPORT INVEST Marketing se schvalováním zástupců ŠKODA AUTO. Jednotná grafická identita propojovala všechny fáze projektu včetně závěrečných hodnotících videí i příspěvků jednotlivých osobností na sociálních sítích.

Na základě dlouhodobých vztahů se zástupci českých médií domluvili kolegové z PR oddělení SPORT INVEST Marketing výstupy v těch nejsilnějších titulech či zpravodajství. Namátkou Televizní Noviny, BBV, MF DNES, Deník Sport apod.

Doplňující informace

Klíčovým bodem celého projektu #SKODAAUTOpomaha byl nápad s využitím všech influencerů ŠKODA AUTO právě ve spojení s českou hokejovou reprezentací. Vzhledem k pandemickým opatřením jsme využili "volný čas" umělců i sportovců ke komunikaci značky ŠKODA AUTO ve spojení s pomocí zdravotníkům. Hlasováním se zapojili fanoušci s celé České republiky, čímž jsme docílili toho, že nemocnice byly vybrány právě fanoušky.

Rozpočet

do 1 mio

Výsledky

Termín realizace: 9. – 11. 11. 2020
Celkem 875 tříchodových obědových MENU po dobu 3 dnů Restaurace: U Matěje (Praha), Koishi (Brno)
Celkem 27 712 hlasujících pro jednotlivé nemocniční zařízení v rámci webových stránek www.skodaautopomaha.cz
5x 125 tříchodových obědových MENU za celkem 5 vstřelených branek Reprezentace ČR na turnaji Karjala cup
2x 125 tříchodových obědových MENU jako bonus od ŠKODA AUTO § => šťastných 7 nemocnic
Součástí balíčku s obědem byl také reprezentační dres s výročním logem 125 let existence ŠKODA AUTO.

Úvodní promo spotpublikovaný 2. 11. 2020 s Markem Ztraceným (skladatel, zpěvák) a Janem Punčochářem (šéfkuchař, porotce soutěže MasterChef)
Video: https://www.youtube.com/watch?v=42sXrVDNmsU

1. den rozvozů proběhl 9. 11. 2020 za účasti:
Mladá Boleslav – Marek Lambora (herec) Olomouc – Taťána Malíková (herčeka)

2. den rozvozů proběhl 10. 11. 2020 za účasti:
Liberec – Mikolas Josef (zpěvák), Filip Pešán (trenér hokejové reprezentace ČR), Petr Nedvěd (generální manažer hokejové reprezentace ČR)
Plzeň – Jaroslav Špaček (asistent trenéra hokejové reprezentace ČR).

3. den rozvozů proběhl 11. 11. 2020 za účasti:
Brno – Martina Sáblíková (rychlobruslařka)
Praha – Andrea Bezděková (Česká Miss), Radim Fiala (herec)

Celkový Mediální dopad (GRP) 48,3 vs. celkové náklady projektu: 342 000 Kč. Analýzu projektu provedla společnost NEWTON Media.
Využití TOP médií v ČR:
TV NOVA – Televizní Noviny, Volejte Novu
ČT1 – Branky Body Vteřiny
Deník Blesk – celostátní vydání
MF DNES – regionální vydání
Regionální Deníky
Ostatní média

Galerie kampaně

Přílohy kampaňe