Rozpočet:do 5 mio
Ocenění:nezadáno
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:12/2019
Raiffeisenbank je od roku 2017 generálním partnerem Národního divadla. Proto pro ni bylo přirozenou potřebou přitáhnout pozornost veřejnosti ke znovuotevření zrekonstruované Státní opery v lednu letošního roku. Třítýdenní kampaň postavená na atypických formátech komunikace jako flash mob nebo videomapping získala pozornost všech hlavních médií. Na sociálních sítích vidělo video s flashmobem více než 3milionové publikum. To vše v období Vánoc, kdy pozornost veřejnosti odvádí řada dalších podnětů.
Cílem kampaně bylo přitáhnout pozornost široké veřejnosti k 5. lednu 2020, kdy proběhlo slavnostní znovuotevření Státní opery.
Jedinečnost kulturní stavby v novém kabátu a její umělecký ansámbl byly samy o sobě inspirací k využití netradičních komunikačních nástrojů. Volba padla na flashmob, kde svůj umělecký talent skvěle prodali přední sólisté Státní opery v prostorách horního patra Hlavního nádraží, a videomapping na fasádu Státní opery. I přesto, že formát flashmobu je ve světě již znám, v českém prostředí nebyl v tomto rozsahu a pojetí doposud využit. Video z flashmobu bylo vypuštěno k organickému šíření na sociálním sítě, zájem médií podpořily tiskové zprávy s atraktivními fotografiemi a videozáznamem.
Jedinečnost kulturní stavby v novém kabátu a její umělecký ansámbl byly samy o sobě inspirací k využití netradičních komunikačních nástrojů. Volba padla na flashmob, kde svůj umělecký talent skvěle prodali přední sólisté Státní opery v prostorách horního patra Hlavního nádraží, a videomapping na fasádu Státní opery. I přesto, že formát flashmobu je ve světě již znám, v českém prostředí nebyl v tomto rozsahu a pojetí doposud využit. Video z flashmobu bylo vypuštěno k organickému šíření na sociálním sítě, zájem médií podpořily tiskové zprávy s atraktivními fotografiemi a videozáznamem.
-
do 5 mio
Raiffeisenbank je od roku 2017 generálním partnerem Národního divadla. Proto pro ni bylo přirozenou potřebou přitáhnout pozornost veřejnosti ke znovuotevření zrekonstruované Státní opery v lednu letošního roku. Třítýdenní kampaň postavená na atypických formátech komunikace jako flash mob nebo videomapping získala pozornost všech hlavních médií. Na sociálních sítích vidělo video s flashmobem více než 3milionové publikum. To vše v období Vánoc, kdy pozornost veřejnosti odvádí řada dalších podnětů.
Cílem kampaně bylo přitáhnout pozornost veřejnosti k 5. lednu 2020, kdy proběhlo slavnostní znovuotevření Státní opery. Jedinečnost kulturní stavby v novém kabátu a její umělecký ansámbl byly samy o sobě inspirací k využití netradičních komunikačních nástrojů. Volba padla na flashmob, kde svůj umělecký talent skvěle prodali přední sólisté Státní opery v prostorách horního patra Hlavního nádraží, a videomapping na fasádu Státní opery, který tvořila projíždějící auta. Videa a články z obou akcí v období kampaně zaplavily média i sociální sítě.
Přitáhnout pozornost ke znovuotevření Státní opery se nám podařilo pomocí virálního videa koncipovaného jako flashmob. Sólisté Státní opery převlečení za cestující se vmísili do davu ve vestibulu Hlavního nádraží a postupně zpívali části známých árií. Celou kampaň provázel hashtag #openforopera, který se objevoval v digitální kampani, na sociálních sítích i v médiích. Banka se k akci přiznala až poté, kdy se video virálně rozšířilo celým mediálním prostorem. I přesto, že formát flashmobu je ve světě již znám, v českém prostředí nebyl v tomto rozsahu a pojetí doposud využit. Stejně tak videomapping není obvykle využíván jako komunikační kanál k oznámení otevření objektu.
Budget na celou kampaň nepřesáhl 2 miliony korun. Většina nákladů přitom byla použita na realizaci flashmobu (300 000 korun) a videomappingu (1,5 milionu korun), o mediální pokrytí se postarala atraktivita obsahu.
Videa spojená s flashmobem přesáhla hranici 3 milionů shlédnutí a posbírala téměř 70 tisíc lajků a přes 36 tisíc sdílení.
V médiích bylo zaznamenáno 38 výstupů ve spojení s flashmobem, téma videomappingu na budově Státní opery si vysloužilo 24 mediálních výstupů. Celkový počet výstupů s klíčovým sdělením “znovuotevření Státní opery” v období tří týdnů trvání kampaně byl 164 - např. ČTK, ČT24, Seznam Zprávy, iDnes.cz, ČRo - Radiožurnál, irozhlas.cz, Blesk a další. Celkový mediální dosah byl 361,4 GRP.
Sestřih vystoupení a shrnutí výsledků https://drive.google.com/file/d/1VBbP-PlvPcgqx6BimD37hBxmMqRxB06H/view?usp=sharing
Záznam celého vystoupení na youtube Raiffeisenbank https://www.youtube.com/watch?v=KUQ_ro6PR5g