Video
https://www.youtube.com/watch?v=jENi1-gp-nM&feature=youtu.be
Přihlašovatelé
Klient | Wudnerman s.r.o. |
Přihlašující agentura | Wunderman s.r.o. |
Individuální kredity
Jméno | Pozice | Společnost |
---|---|---|
Kateřina Doležalová | Group Business Director | Wunderman |
Tomáš Burka | Account Director | Wunderman |
Lucie Směšná | Junior Account Manager | Wunderman |
Richard Stiebitz | Creative Director | Wunderman |
Tatiana Hořavová | Copywriter | Wunderman |
Mikoláš Gál | Art Director | Wunderman |
Michal Zajaroš | Chief Programmer | Wunderman |
Lukáš Komárek | Programmer | Wunderman |
Rozpočty
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Informace o kampani:
Situace / background:
Nedostatek kvalitních kandidátů na programátorské a accountské pozice vede většinu firem k přímému oslovování potenciálních zaměstnanců, zejména na půdě vysokých škol. Většina firem to řeší prezentacema před studenty. Studenti, kteří mají zájem o pracovní stáže nebo zaměstnání při studiu, jsou častým cílem firemních prezentací. Preferují ale zejména "sexy" značky jako Google, nebo IBM. Vedle toho si Wunderman nespojují s datovou analytikou. Firemní prezentace bývají fádním výčtem pracovních benefitů, nebo prostým stánkem s natištěnými letáčky.
Cíle komunikace:
Cílem bylo získat alespoň 20 kontaktů na studenty a nabídnout jim možnost vykonávat stáž, praxi, nebo práci při studiu v marketingové agentuře Wunderman. Dalším cílem bylo prezentovat Wunderman tak, aby byl pro studenty zajímavější a aby se zařadil mezi společnosti, o které mají tito studenti zájem (tedy i velké giganty typu IBM, Google apod.) Koncept měl být navíc přenositelný a použitelný dlouhodobě a na všech typech vysokých škol (putovní road show se zastávkami na veletrzích práce pořádanými v pravidelných intervalech jednotlivými VŠ).
Komunikační strategie:
Cílovou skupinou jsou studenti technických nebo ekonomických VŠ (ČVUT, VŠE, UK, MUNI...), kteří hledají práci ke studiu, nebo chtějí získat praxi. Tito studenti mají možnost seznámit se s potenciálním zaměstnavatelem na různých pracovních veletrzích, či přednáškách. V našem případě se jednalo o komunikaci na veletrhu ČVUT.
Komunikační strategie stavěla na odlišení Wundermanu od ostatních prezentujících. Vzhledem k nedostatku prostoru v areálech vysokých škol byla zvolena taková forma prezentace, kterou je možné přizpůsobovat vytýčenému půdorysu (mobilní prezentační stěna, variabilní stylové vybavení). Prezentační prostor byl doplněn stojany s tablety pro možnost zadání kontaktu, TV s video prezentací agentury a netradičně designovanými letáky se základními informacemi a kontakty na HR oddělení. Obsluha stánku ve stylových kostýmech hovořila se studenty, předávala jim zkušenosti z agenturní práce a sbírala kontakty. Všichni studenti, kteří předali kontakt, byli následně osloveni follow-up e-mailem s nabídkou pracovních pozic a s pozváním do agentury k jednání o další možné spolupráci.
Kreativní strategie:
Kreativní koncept se opírá o dolování a broušení nalezených diamantů. Tím je vytvářen kontrast vůči ostatním prezentujícím. Kreativní ideu nese především mobilní prezentační stěna (pohled do dolu) a stylové vybavení ve formě beden s uhlím a diamanty. Kreativní koncept pak doplňují letáky ve formě dynamitových patron a obsluha stánku v hornických montérkách a přilbách. Součástí prezentace byla též možnost nechat se vyfotit s hornickým vybavením a cedulkami s hornickými nápisy před prezentační stěnou s pohledem do dolu Wunderman.
Doplňující informace:
Výsledky:
Během pilotního provozu stánku na veletrhu práce na ČVUT v dubnu 2016 náš stánek navštívilo 214 studentů, což představuje 62 % návštěvníků veletrhu (350 studentů). Z nich jsme vytěžili 52 kontaktů na zájemce o práci, tedy plán byl splněn na 260 %.
Agentura formou stáže, praxe, či práce při studiu zaměstnala 11 nejkvalitnějších studentů, přičemž finanční náklad na získání jednoho studenta (pracovní síly) byly v rámci této kampaně 2x nižší než náklad na získání jedné pracovní síly standardním způsobem (inzerce).