Rozpočet:nezadáno
Ocenění:1. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:10/2015
zasláno přes wetransfer (https://we.tl/fdJINelXw9 )
Klient | RWE Energie, s. r. o. |
Přihlašující agentura | Y& R Brands |
Druhá přihlašující agentura | Wunderman |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: 20 - 30 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: 5 - 10 mio Kč
Situace / background:
V průběhu roku 2015 došlo k postupné stabilizaci poměrů na českém energetickém trhu. Klesal počet změn dodavatelů energie pro domácnosti. Zároveň docházelo k mírnému poklesu významu ceny jako klíčového motivu pro změnu dodavatele. Nastal čas propojit dodávky energie s novou službou v souladu s cílem RWE více se profilovat jako dodavatel energií, který svým zákazníkům nabízí neotřelá inovační řešení.
Výměna všech edisonek za LEDky má větší vliv na omezení uhlíkových emisí než zvýšené využívání obnovitelných zdrojů energie. Zároveň by se výměnou všech klasických žárovek za LEDky mohlo docílit úspory energie, jež by stačila k zásobování 20 milionů amerických domácností. Dobrá inspirace pro inovativní službu od dodavatele energií. Když však RWE na podzim 2015 přišla s nápadem, že nabídne svým zákazníkům LEDky do pronájmu, všichni kolem jen kroutili hlavou – na něco takového český zákazník není připraven. Tvůrčí tým se nenechal odradit. Vsadil na dobrou znalost českého zákazníka, který při šetření energií hledí především na úsporu nákladů za spotřebu. Zároveň důvěřoval dlouhodobému komunikačnímu konceptu, který v rostoucí konkurenci pomohl z RWE udělat nejsilnější značku na energetickém trhu, a věřil v sílu značky RWE tuto inovativní nabídku utáhnout.
Zdroje:
Marketing RWE Energie
Oenergetice.cz, Wood Mackenzie
Cíle komunikace:
Na podzim 2015 jako první na trhu přichází RWE s nabídkou pronájmu úsporných LED žárovek do domácností svých zákazníků. Novinka umožňuje vyměnit žárovky v celé domácnosti bez jednorázové investice, která jinak může představovat řádově tisíce korun. Zároveň umožňuje snížit okamžitě spotřebu a výdaje za elektřinu v celé domácnosti až o tisíce korun ročně. S LED žárovkami lze totiž snížit spotřebu minimálně o 80 % oproti klasickým žárovkám.
Zvýšit počet uzavřených smluv ve srovnání se stejným obdobím roku 2014.
Komunikační strategie:
Primární cílovou skupinou podzimní kampaně 2015 jsou zákazníci RWE (obecně 30+, B, C, D).
Sekundární CS jsou všichni obyvatele ČR ve věku 30+.
Vzhledem k uvedení nové nekomoditní nabídky RWE a odvážným cílům podzimní kampaně 2015 na vysoce konkurenčním trhu bylo nutné maximalizovat zásah CS, čemuž byl přizpůsoben komunikační mix:
[65 %] KOMUNIKACE V MÉDIÍCH (5. 10. 2015 – 15. 11. 2015)
[35 %] PŘÍMÁ KOMUNIKACE V OBDOBÍ MEDIÁLNÍ KAMPANĚ
Kreativní strategie:
RWE nabídkou pronájmu úsporných LED žárovek uvádělo na trh zcela novou službu a ještě k tomu jako první z konkurentů. Pronájem LED žárovek je nositelem atributu inovativnosti a schopnosti nabízet dobrý poměr cena/výkon. Proto bylo nezbytné, aby propojení mezi touto unikátní službou a značkou RWE bylo patrné na první pohled. Z tohoto důvodu byl v mediální i přímé komunikaci použit dlouhodobě osvědčený komunikační koncept Jarmila a jeho rodiny. Prostřednictvím jeho osoby se představitelé cílové skupiny s nabídkou snáze ztotožní. Zapamatovatelný důvtip a názorný způsob komunikace, které jsou konceptu vlastní, usnadnily novou službu představit tak, aby její benefity byly srozumitelné představitelům cílové skupiny.
Klíčovým sdělením podzimní kampaně 2015 bylo, že s úspornými LED žárovkami od RWE lze ušetřit minimálně 80 % nákladů na osvětlení, což je více než náklady na jejich pořízení. Inovativní nabídku představil příběh TV reklamy, ve kterém si Jarmil připravil romantické překvapení pro svou manželku. S nadsázkou upozorňuje na fakt, že nabídka pronájmu je opravdu výhodná, a Jarmil tedy mohl vzít žárovek více a přichystat ženě neotřelý projev náklonnosti. V ostatních kanálech byly podrobněji představeny benefity pronájmu i výhody LED žárovek (100% intenzita světla hned po rozsvícení, absence UV záření a přitahování hmyzu aj.).
Doplňující informace:
Součástí kampaně byla i silná podpora v místech prodeje s využitím proškolených hostesek.
Výsledky:
Zdroje:
Marketing RWE Energie
GfK Czech: GfK CVT® (= Communication Vitality Tracking), 01/2016
FOCUS CZ Marketing and IT Research, s. r. o., Hodnocení podzimního TV spotu „LED žárovky“ nástrojem SujetFOCUS, N=150 osobní interview (CAPI), 10/2015