Rozpočet:nezadáno
Ocenění:shortlist
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:05/2015
Klient | Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade |
Přihlašující agentura | Lion Communications s.r.o., divize Publicis |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: Kč
Situace / background:
CzechTrade je státní proexportní příspěvková agentura, jejímž hlavním úkolem je napomáhat zvyšování exportní výkonnosti a konkurenceschopnosti českých firem na zahraničních trzích, a to bez ohledu na jejich vývozní zkušenosti.
CzechTrade se potýkal s malým povědomím o konkrétních službách a vnímáním, že je agenturou, která nabízí služby pouze velkým firmám.
Ambicí agentury je být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích. Za tímto účelem agentura nabízí čtyři základní oblasti služeb: poradenství a služby zahraniční sítě 45 kanceláři působících ve 48 zemích světa na 5 kontinentech, marketingová podpora v zahraničí, informační služby a exportní vzdělávání.
Konkurencí jsou mezinárodní konzultační firmy typu PwC, hospodářská komora ČR a Svaz průmyslu a dopravy ČR, smíšené obchodní komory, místní poradenské firmy, ministerstvo zahraničních věcí.
Cíle komunikace:
Komunikační strategie:
CÍLOVÁ SKUPINA: V ČR je statisticky cca 20 tisíc firem zabývajících se vývozem svých produktů, z toho více jak polovina má malý objem vývozu do 10 mil. Kč. V běžném roce vstoupí agentura CzechTrade do smluvního vztahu s cca 750 exportéry, z toho 2/3 opakují zakázky v běžném roce nebo spolupracují v delším časovém horizontu.
Značka má na trhu pozici partnera pro velké podniky, které jejich služeb pravidelně využívají. Cílem je oslovit i cílovou skupinu malých a středních podniků nabízenými službami a motivovat je k jejich využívání.
STRATEGIE: Při využití daného rozpočtu bylo důležité zvolit vhodný média mix k efektivnímu oslovení specifické cílové skupiny firem. Na základě analýzy byly zvoleny tři klíčové media typy, které v rámci rozpočtu byly procentuálně zastoupeny následovně: print – 49%, on-line – 32%, emailing – 19%. V rámci všech media typů jsme se soustředili na zásah cílové skupiny. Celkové mediální náklady na kampaň byly 717 526 Kč.
Kreativní strategie:
Základem kreativní strategie je práce s motivem „dobyvatel”, který ukazuje potencionálním zákazníkům, že jim CzechTrade pomůže vítězit na zahraničních trzích. Veškeré materiály ke kampani měly také působit prémiově tak, aby korespodovaly s profilací agentury CzechTrade - silné vizuální ztvárnění – fotka přes celý formát s potlačenou barevností a českou vlajkou, kterou podtrhuje headline: “Pomáháme Vám vítězit na zahraničních trzích” , typografie je decentní, ale přesto nese sdělení o nabízených službách.
Důležitým aspektem strategie byla i tvorba brand claimu “Expert na váš export”, který jasně sděluje hlavní odbornost nabízených služeb agentury CzechTrade.
Doplňující informace:
Výsledky:
BRAND: vnímání CzechTrade vzrostlo následovně: