Ročník: Ročník 2016
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Malý rozpočet (do 1 mio. Kč externích nákladů)
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:shortlist
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:02/2015
Klient | Shell Czech Republic a.s. |
Přihlašující agentura | Wunderman, s. r. o. |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|---|---|
Jan Egem | Business Group Director | Wunderman |
Pavel Hosnedl | Snr. Account Manager | Wunderman |
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Situace / background:
Sítě čerpacích stanic mají významnou část zisků generovanou prodejem paliv. Více a více se stává zajímavý i prodej v obchodě čerpací stanice, kde je marže mnohem vyšší. Je ale nezanedbatelná část lidí, která načerpá, ale v obchodě nic nenakoupí.
Cíle komunikace:
Cílem projektu Shell "Na kafe" bylo přimět řidiče, kteří tankují, ale nenakupují, ke změně. K nákupu v obchodě. K nákupu čehokoliv. Navýšit současný stav, přičemž jakékoliv číslo je pozitivní, protože měníme jejich zaběhnutý nákupní proces.
Komunikační strategie:
Návštěva benzínové pumpy je aktivita, kterou člověk provádí podle zaběhnutého scénáře. Stojan, obchod, toaleta, kasa, odjezd. Nebo jen něco z toho. Při běžném doplňování paliva řidič nehledá, co je na pumpě nového.
Shell své zákazníky dobře zná díky programu ClubSmart. A protože prodává na čerpacích stanicích dobrou kávu, bylo jasné, že to něco, co by si měli koupit, je káva.
Vybrali jsme lidi, kteří pravidelně jezdí k Shellu ráno, ale nenakoupí nic. Ani kávu. Této přesně vybrané cílové skupině jsme zaslali email. Nic víc. 100% rozpočtu šlo do emailngu na vybrané členy ClubSmart.
Kreativní strategie:
Káva u Shellu je opravdu dobrá. Na vybraných stanicích je Costa Coffee a na všech ostatních je obsluha jako v kavárnách. Vyškolená k výrobě dobré kávy.
Poslali jsme email. O tom, co všichni ví, že základ dne je dobrá káva. A o tom, co neví každý, že káva v Shellu je jako káva z kavárny. K tomu upoutávka na související produkty, sladkosti, hrnek, vše dostupné za body z programu.
Co jsme NEPOSLALI, byla SLEVA. Žádné 1+1 zdarma, nebo 15% nebo ke kávě dortík. Nic takového. Jen upoutávka na dobrou kávu a využití emailingových best practice na obsah a formu.
Doplňující informace:
Tatko kampaň vytvořená v Praze byla realizována v pěti dalších zemích střední Evropy (Slovensko, Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Rusko)
Její efekt byl měřen oproti kontrolní skupině, stejným lidem, kteří také jezdí pravidelně k Shellu, pouze tankují a nenakupují nic.
Výsledky:
Tento "ranní email" přinesl nárůst hodnoty nákupů v obchodech o 25%! Cca o čtvrtinu byly navýšeny prodeje na všech šesti trzích.
Kromě toho měla kampaň vedlejší dopad i na čerpání, kdy lidé osloveni naším emailingem načerpali v průběhu dalších dvou týdnů po kampani o jednotky litrů víc než ti, kteří email neobdrželi.
*Zdroj: prodejní data Shell