Ročník: Ročník 2016
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Sociální, ekologický, kulturní marketing
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:1. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:08/2015
Klient | Autoklub Barum Zlín v AČR |
Přihlašující agentura | Reklamní Inženýři (ADVERTISING ENGINEERS s.r.o.) |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|---|---|
Jan Čada | Producent | Reklamní Inženýři |
Tomáš Šula | Idea maker | Reklamní Inženýři |
Vašek Kudělka | Grafik | Reklamní Inženýři |
Matěj Brothánek | Kameraman a střihač | Reklamní Inženýři |
Anička Jelínková | Produkční | Reklamní Inženýři |
Lenka Blažková | Copywriter | Reklamní Inženýři |
Jan Salač | Fotograf | Reklamní Inženýři |
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Situace / background:
V České republice přibývá hemato-onkologicky nemocných pacientů. Jedinou jejich nadějí k vyléčení je transplantace kostní dřeně. Svého dárce nenajde každý 4. pacient.
Cíle komunikace:
Cílem komunikace bylo rozšířit Český národní registr dárců dřeně o minálně 100 potenciálních dárců a tím pomoci záchránit více lidských životů.
Komunikační strategie:
Muži a ženy do 35 let, s akcentem na fanoušky motorsportu.
Digitální strategie: bannery - obsahová síť seznam/google +retargeting; FB - promoted posts + retargeting; FB - organic; Youtube; Digi PR; own media; web
Offline strategie: městské panely; billboardy; plakáty; kinospoty (Visa Cinema, Cine Star); TV; PR, Tiskové konferencem, Tiskoviny, Event
Rozpočet: 250 000 Kč na kampaň a realizaci samotné akce + barter ( aktivizace komerčních subjektů a jejich příspěvek k šíření kampaně)
Kreativní strategie:
Idea: Největším vítězstvím v životě je zachránit život jiného.
Sdělení: Díky 2 mililitrům krve a 5 minutám času je možné zachránit život dospělého nebo dítěte.
Argument: Když nenajde nemocný vhodného dárce, umírá.
Doplňující informace:
Lidský život je tou nejvyšší hodnotou na světě. Nevyčíslitelnou, nevratnou a rozhodně ne samozřejmou.
Výsledek kampaně: 4 zachráněné životy.
Nejúspěšnéjší jednorázová akce pro nábor potenciálních dárců kostní dřeně v histori Českého národní registru dárců dřeně.
Case study: https://www.dropbox.com/s/gwvfjqs52tp7zj4/case_study_dren_final.pdf?dl=0
Projekt dále pokračuje a rozšiřuje se.
Výsledky:
Ad1) Cíl kampaně byl naplně na více než 500%.
Ad2) Projekt Jedu na Dřeň motivoval skupiny i jednotlivce k aktivnímu boji proti leukémii a dalším hemato-onkologickým onemocněním a zároveň se stal zastřešující značkou dílčích spontánních projektů po celé republice.