Rozpočet:nezadáno
Ocenění:1. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:09/2015
Klient | Raiffeisenbank a.s. |
Přihlašující agentura | McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s r.o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: nad 30 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: 5 - 10 mio Kč
Situace / background:
Situace na trhu před začátkem kampaně:
Situace na bankovním trhu je komplikovaná. Banky komunikují podobné produkty a přetahují se
o každého klienta. Pro zavedené banky je čím dál tím složitější udržet věrnost klientů a získávat nové je téměř nemožné. Jsou pod konstantním tlakem od stávajících i nových hráčů, kteří lidi bombardují stále agresivnějšími nabídkami.
Vybudovali jsme unikátní a důvěryhodný svět drsného soukromého detektiva Artura. Ten nám v rámci prvého roku a půl kampaně pomohl zpomalit odchody klientů a zvýšit tempo příchodu nových. Raiffeisenbank tak po dlouhé době přestala ztrácet klienty a začala růst. A my stáli před zásadní výzvou: Dokážeme růst počtu klientů ještě zrychlit? Vzhledem k tomu, jak složité bylo zastavit pokles, se jednalo o pořádnou výzvu!
Cíle komunikace:
Záporné saldo klientů (celkový průměr odchodů a příchodů) bylo zvráceno s první vlnou kampaně 2014, nyní jsme stáli před výzvou, jak akcelerovat růst.
Další cíle v oblasti povědomí o komunikaci:
Další kampaní jsme měli také za cíl změnit vnímání služeb a preferenci.
Dalšími cíli kampaně bylo navýšení prodejů v oblasti účtů a půjček:
Počáteční stav hodnot bohužel nemůžeme zveřejnit z důvodu důvěrnosti informací klienta.
Komunikační strategie:
Cílová skupina: Klienti i neklienti, kteří vědí své a hledají spolehlivého partnera pro správu svých financí.
Spotřebitelé: Affluent – primárně s obratem 15 000 Kč/m, sekundárně 25 000 Kč/m
Podnikatelé: Drobní živnostníci, FOP, roční obrat do 2,5 milionu Kč
Strategií bylo ještě více posílit vnímání jedinečnosti a hodnoty služeb banky. Ve světě, kde jsou naši klienti bombardováni lákavými nabídkami, jsme se rozhodli nejít cestou slev, ale vsadit na emoce
a posílit v lidech pocit, že s Raiffeisenbank mají vždy vše pod kontrolou. Vytvořit vnímání spolehlivé prémiové banky. Spolehlivého partnera pro každodenní „bankování“ i pro velká finanční rozhodnutí.
Vzhledem k masové cílové skupině byl zvolen osvědčený mediální mix tří hlavních komunikačních kanálů: televize, YT a pobočky. Celá komunikace byla takticky doplněna vybranými kanály na speciální nabídky, a to OOH reklamou (BB, BGB, CLV), printem, rádiem, navigací, webovými stránkami. Velký důraz byl kladen na konzistenci vizuálního stylu ve všech media nosičích.
Kreativní strategie:
Potřebovali jsme utvrdit klienty, že banka je precizní partner, na kterého se můžou vždy spolehnout. Jinými slovy Raiffeisenbank je ten nejlepší partner, který obstojí i v těch nejtěžších životních zkouškách. Zároveň jsme potřebovali, aby naše komunikace působila už na první pohled ještě více prémiově.
Rozhodli jsme se pro evoluci, a ne revoluci. Hrdina se stane hrdinou, až když má obdiv ženy. Proto jsme do příběhu přidali krásnou, chytrou a náročnou Viktorii. Ta našemu hrdinovi nic nedaruje. Ale ani Artur se jen tak nedá. Hrají spolu hru „Na kočku a myš“. Banka je Arturovou tajnou zbraní, díky které má navrch. Tak se podaří vždy a vše vyřešit ke spokojenosti obou. Na tomto půdorysu jsme vytvořili sérii strhujících příběhů.
Jak zatraktivnit již tak unikátní vizuální styl? Chtěli jsme zachovat prostředí „film noir“ s kombinací komiksového světa, ale zároveň jej obléci do exkluzivnějšího kabátu. Práce jako stvořená pro šarmantní a náročnou Viktorii. Příchodem šarmantní a náročné Viktorie jsme do komunikace dostali jiskru a prémiovost. A ještě více jsme vystoupili z šedě většiny bankovní komunikace.
Doplňující informace:
Ocenění: Klientsky nejpřívětivější banka roku 2015, Nejlepší banka roku 2015, 3. místo, Web Top 100 2015, Firemní web roku, 2. místo
Interní komunikace:
Zaměstnanci berou Artura a Viktorii jakou součást Raiffeisenbank. Převlékají se do stylových obleků
a napodobují naše hrdiny. Své počiny pak sdílejí v rámci interní komunikace na intranetu. Soutěží mezi sebou o nejlepší kostým a hlášku.
Výsledky:
V porovnání s první fází kampaně jsme dosáhli lepších výsledků. A to jak v efektivitě komunikace, posunu imagových hodnot, tak i v prodejích a růstu počtu klientů. Cíle jsme překročili a posunuli benchmark v kategorii nahoru.
Další cíle v oblasti povědomí o komunikaci:
1. Znalost komunikace +24,1 %
2.Znalost TV reklamy +28 %
3.Povědomí o značce +26 %
Další kampaní jsme měli také za cíl změnit vnímání služeb a preferenci.
4. Raiffeisenbank nabízí nadstandardní kvalitu služeb +42,8 %
5. Raiffeisenbank má účet, který je často doporučován +50 %
6. Raiffeisenbank je preferovaná banka při zakládání +17,6 %
Dalšími cíli kampaně bylo navýšení prodejů v oblasti účtů a půjček:
7. Navýšení počtu prodaných účtů 3Q 2014 vs. 3Q 2015 +27 %
8.Navýšení uzavřených úvěrových produktů 06 2015 vs. 06 2016 +60 %
Zdroj: Efektivitu naší kampaně měří nezávislá výzkumná agentura Millward Brown. Využívá standardizovaný nástroj tzv. Dynamic Tracking, jde o kontinuální sběr dat na týdenní bázi. Počet respondentů je 450.
A kampaň pokračuje a počet klientů roste dál: Q2 2015 vs. Q 2016 +26 %.
V červnu 2016 jsme dosáhli rekordních výsledků v počtu uzavření smluv osobních půjček, o 60 % v rámci banky.