Rozpočet:nezadáno
Ocenění:1. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:01/2016
Klient | Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky |
Přihlašující agentura | Momentum Czech Republic |
Druhá přihlašující agentura | KNOWLIMITS Group a.s. |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: 10 - 20 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Situace / background:
Čerpání fondů EU je provázeno silnou kritikou a je tématem nekonečných článků o neúspěších, korupci a zbytečně nevyčerpaných prostředcích. Ve skutečnosti je neúspěšných projektů jen zlomek z celkového počtu a v regionech ČR jsou přínosy úspěšných projektů vidět na každém kroku. Existují již tisíce příkladů, které pozitivně ovlivňují každodenní život nás všech.
Evropské dotace v období 2014-2020 se nesou ve znamení investic do regionů, vzdělání a podpory zaměstnanosti. Podporovány jsou projekty zacílené na zlepšení stavu životního prostředí, zlepšení dopraví infrastruktury, podporu inovací i rozvoj podnikatelských aktivit.
Z těchto důvodů je důležité znovu a znovu připomínat základní smysl evropských fondů - snižovat rozdíly mezi jednotlivými regiony v EU, a ukazovat příklady úspěšných a inspirativních projektů. Ovlivňují naše každodenní životy více, než si možná myslíme.
Cíle komunikace:
Hlavním cílem komunikace na začátku roku 2016 bylo:
Z pohledu žadatelů, které čerpají/usilují o čerpání evropských dotací, bylo důležité posilovat pozitivní konotace, aby získávaly pozitivní obraz v očích široké veřejnosti.
Komunikační strategie:
V rámci komunikační strategie jsme se rozhodli klást maximální důraz na dopady projektů na konkrétní aktivity a život každého občana a to v jeho bezprostředním okolí.
V komunikační kampani jsme pracovali s motivem „každodennosti“, ve snaze klást důraz na pozitivní dopad projektů na každodenní život společnosti a jednotlivců tak, aby si lidé uvědomili, že jednotlivé projekty měly konkrétní dopad i na ně – rychlejší cesta do práce, lepší životní prostředí, nová pracovní místa, modernizace zařízení ve školách, nemocnicích… atd.
Kreativní strategie:
Po vizuální stránce jsme se soustředili na jednoduchost a přehlednost. Proto jsme zvolili kombinaci hraných a animovaných scén, abychom zajistili maximální názornost komunikace. V rámci animované části spotu jsme zvolili 3D řešení v izometrickém zobrazení, které dovoluje velmi jednoduchou grafickou podobu i tak složitých scén, jako je město, vlaky, cyklostezky, školy, nemocnice. Navíc nám tato forma řešení umožnila obraz jednoduše a líbivě propojit s infografikou.
Prvky infografiky dodaly celé kampani edukativní a přehledný ráz s jasnými informačními schopnostmi, zajistily edukativní vyznění kampaně a lépe pomohly široké veřejnosti pochopit faktické přínosy úspěšných projektů pro jejich každodenní život.
Projekty (cyklistická stezka, pekárna, dětské hřiště, nádraží…) jsou ve spotu rozanimované a zrychleně se skládají, čímž oživí jednoduchou dějovou linii a podtrhnou snadnost a přímočarost realizace jednotlivých projektů. Prvky infografiky jsme využili i v ostatních částech kampaně v inzerci a online.
Doplňující informace:
Kampaň se připravovala na podzim 2015 a v médiích probíhala v období leden 2016.
Celkový budget na kampaň včetně nákupu mediálního prostoru (TV, rádio, tisk a on-line) byl 18 090 550 Kč bez DPH.
Výsledky:
Výsledky kampaně:
1. Takto připravená komunikační strategie a konkrétní kreativní řešení bylo před kampaní (10/2015) testováno formou pre-testu agenturou STEM/MARK s následujícími výsledky:
2. Post-test kampaně byl zrealizován agenturou IBRS v 2/2016 s následujícími výsledky:
3) Návštěvnost webových stránek www.dotaceEU.cz se při kampani zdvojnásobila, dlouhodobě se v průměru zvýšila o více než 40%.