Rozpočet:nezadáno
Ocenění:3. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:03/2016
Klient | L'Oréal Česká republika s.r.o. |
Přihlašující agentura | Lion Communications s.r.o., divize Publicis |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: 5 - 10 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč
Situace / background:
Kategorie Péče proti nedokonalostem pleti začala s příchodem nových značek po dlouholeté stagnaci opět dynamicky růst. Garnier je historickým lídrem této kategorie s více než 34% tržním podílem, nicméně jeho pozice na trhu je pod stále větším tlakem konkurentů. Vzhledem k tomu, že se jedná o specifickou kategorii, kde se spotřebitelská báze pořád obměňuje (hlavní cílovou skupinou jsou kluci a dívky s problematickou pletí od 15-24 let), je rekrutace nových spotřebitelů klíčová.
Velkou výzvou teda bylo udržet pozici lídra i přes nové konkurenty a oslovit nové spotřebitele formou, která je jim blízká, a zároveň natolik unikátní a průlomová, že dokáže na první pohled zaujmout a vtáhnout do děje.
Jako klíčový produkt pro svou komunikaci zvolil Garnier svůj produkt Pure 3v1, který má 5% podíl na akné kategorii v ČR a 4,4 % v SR.
Jedná se o 3 produkty v jednom, působící jako čistící gel, peeling proti černým tečkám a gel proti lesku. Produkt nabízí řešení pro nejčastější problémy mladé pleti, a perfektně tak odpovídá potřebám naši cílové skupiny.
Cíle komunikace:
Marketingové cíle:
Komunikační cíle:
Komunikační strategie:
Prvním krokem je poznat cílovou skupinu: Generace Z, 15-24 let. Primárně jsme se zaměřili na dívky, pro které je v tomto věku vzhled pleti zásadní.
Jsou to sebevědomé mladé ženy, které se rády baví, chtějí být interaktivní a tráví hodně času na sociálních sítích – především Facebook, Instagram a Youtube. Důležité tedy bylo maximalizovat kanál s nejlepší afinitou a dosahem cílové skupiny – digitál.
Mladá generace vzhlíží k idolům a následuje je. Pro naši kampaň bylo tedy nejdůležitější vybrat relevantní vzor. Hlavním ambasadorem projektu se proto stal zpěvák a tanečník Ben Cristovao. Ben se proslavil v roce 2009 finálovou účastí v talentové soutěži Česko-Slovenská Superstar a v současnosti je dle časopisu Forbes sedmou nejvlivnější osobností na českých sociálních sítích.
Naše spotřebitelky navíc nejsou pasivní a rády mění svět. Proto jsme se rozhodli, že je budeme motivovat, aby se samy aktivně zapojili do tvorby kampaně.
Kreativní strategie:
Začni nový život s čistou pletí. Staň se Pure girl
Ben provází značku po celý rok. V první části kampaně hledal svou Pure Girl, která by ho inspirovala k vytvoření písně o přirozené a sebevědomé dívce a zahrála si s ním ve videoklipu a televizní reklamě.
Casting: https://www.youtube.com/watch?v=nU5lvLdJAYQ
14 dní před spuštěním druhé části kampaně sdílel Ben svůj videoklip k písni #PureGirl s výherkyní soutěže a product placementem. Dostal tak píseň do povědomí cílové skupiny ještě před hlavní mediální podporou. Zároveň se píseň začala objevovat v rádiích (Kiss, Spin) a hudebních kanálech (ÓČKO). Název písně #PureGirl byl zároveň hlavním hashtagem kampaně a refrén tvořil důležitou část veškeré komunikace.
Videoklip: https://www.youtube.com/watch?v=EgjLGlnq1gY
Druhá část byla stěžejní z pohledu představení samotného produktu Pure 3v1.
Komunikace s Pure Girl písní dokazuje, že idol ženských srdcí Ben touží právě po přirozené a sebevědomé „Pure Girl“. 200 dívek z Česka a Slovenska proto získalo za selfie sdílenou na sociálních sítích s #PureGirl šanci setkat se s Benem na jeho koncertě. Všechny oslovené dívky však dostaly šanci sdílet video s Benem a vlastní fotografií.
30s TV reklama: https://www.youtube.com/watch?v=sVqChLggvYw
40s video: https://www.youtube.com/watch?v=BgD90NzmcL4
15s video: https://www.youtube.com/watch?v=RlxJ_rlXBRc
Třetí část kampaně se více zaměřuje na sdílení recenzí a další testování produktu.
Doplňující informace:
Fázování a načasování kampaně byly klíčové:
Výsledky:
Kampaň splnila výsledky vysoce nad očekávání. Garnier Pure 3v1 výrazně posílil své postavení dominantního hráče v kategorii Péče proti nedokonalostem pleti a akné.
Naší kampaní jsme tržní podíl Garnier nejen udrželi na stávající úrovni, ale dokonce ho v České i Slovenské republice výrazně navýšili:
V ČR výsledek znamenal nejvyšší tržní podíl Garnier Pure 3v1 v historii.
Podařilo se také výrazně překročit komunikační cíle a kampaň dosáhla v on-line prostředí vynikajících výsledků:
Facebook:
Instagram: