Ročník: Ročník 2015
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Sociální, ekologický, kulturní marketing
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:shortlist
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:03/2015
Klient | Národní muzeum |
Přihlašující agentura | Havas Worldwide Prague a.s. |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: Kč
Situace / background:
Výstava na nepopulární a vážné téma Smrt byla pro Národní Muzeum velkou výzvou, zejména zda na takto odstrašující výstavu vůbec někdo přijde.
Cíle komunikace:
Jako benchmarkem byla vybrána výstava na téma Monarchie probíhající od 13.12.2012 do 29.9.2013 s výsledkem 68.455 návštěvníků. Cílem výstavy bylo dosáhnout alespoň 75% úspěšnosti Monarchie, tedy 51.000 návštěvníků.
Komunikační strategie:
Hlavním cílem bylo pojmout vážné téma výstavy s citlivým humorem, který by zároveň zaujal.
Apel k návštěvě výstavy: „Přijďte na Smrt dřív, než přijde ona k Vám“
Cílová skupina: rodiny s dětmi
Komunikační nástroje: plakáty a TV reklama (mediální budget pro TV byl poskytnut zdarma Českou televizí)
Alokace rozpočtu: částka za produkci TV spotu a tiskových podkladů - 300.000 Kč bez DPH
Kreativní strategie:
Vytvořili jsme jednoduchý, ale působivý vizuál s motivem Smrtky a v TV spotu jsme vyjádřili myšlenku, že ke každému smrt přijde – k někomu dříve a k někomu později. Hlavním protagonistou spotu je želva, kterou nejdříve trápí pes a poté malý chlapec, který si s ní hraje jako s autíčkem. Dlouhověká želva je však oba přežije a jako vycpaným exponátům v Národním Muzeu se jim „vysměje“.
Doplňující informace:
Výsledky:
Již v polovině trvání výstavy předčily výsledky původní očekávání a měsíční návštěvnost je o 40% vyšší než benchmarková výstava Monarchie ve srovnatelnou dobu.
Ke dni zpracování přihlášky dosáhla výstava počtu 60 458 návštěvníků. Výstava potrvá ještě do 8. listopadu 2015 a již nyní byla plánovaná návštěvnost překonána.