Rozpočet:nezadáno
Ocenění:shortlist
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:12/2014
Klient | FIAT Automobiles Central and Eastern Europe Kft |
Přihlašující agentura | YINACHI S.R.O. |
Druhá přihlašující agentura | THE FUTURE BAKERY S.R.O. |
Přispívající agentura | RED MEDIA S.R.O. |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|---|---|
ROBERT PEŇAŽKA | MANAGING DIRECTOR | YINACHI |
MIRO MINAROVÝCH | CONCEPT, DESIGNER | |
KAROLÍNA KLEMENTOVÁ | SENIOR PROJECT MANAGER | YINACHI |
JINDRA ZAHRADNÍKOVÁ | JUNIOR PROJECT MANAGER | YINACHI |
LUBOŠ VACKE | ART DIRECTOR | |
JAN HAINA | PRODUCTION MANAGER | |
TEREZA KOZLOVA | COMMUNICATION MANAGER | |
VOJTĚCH UNTERMÜLLER | COPYWRITER | |
JAKUB HUSSAR | ANIMATION DIRECTOR | |
ALENA PLECKOVÁ | WEB PROGRAMMING | DIGITAL WIZZARDS |
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč
Situace / background:
Fiat je vnímán jako značka užitkových a rodinných vozů "bez tváře".
V kategorii, ktera je stále podobnější a stejnější přichází významná inovace.
Designová ikona Fiat 500 zabalená jako funkční crossover FIAT 500X, postavený na hlavní myšlence křížení designu a funkčního přístupu.
Cíle komunikace:
Rozdělené do dvou částí.
V imagové části bylo snahou docílit pozitivní vnímání značky Fiat mladší generací, která klade důraz na módu a design. Etablovat klasický auto/moto přístup mezi lifestyle novináře, designéry, fashionistas.
Ve výkonnostní části bylo cílem nasbírat co nejvíce lidí pro sjednání testovacích jízd vozem FIAT 500X.
Komunikační strategie:
Na kampaň bylo poměrně málo prostředků oproti běžným launch kampaním v kategorii. Cílem bylo vytvořit obsah, který komunikuje jedinečnost nového modelu a přitahuje pozornost médií, cílové skupiny a vytváří publicitu zdarma. Jako hlavní komunikačí kanál jsme zvolili online kreativní platformu FutureBakery, kde jsme oslovili přes 4000 lidí, aby se zamysleli nad doplňkem do auta, který by se jim ve voze, jako je FIAT 500X, líbil. Přes 400 nápadů se pak zapojilo do spolutvorby. Šlo nám o pozitivní vnímání značky veřejností, které dá společnost Fiat příležitost podílet se uživatelskou zkušeností na nápadu pro automobil. Cílili jsme na mladší generaci, ženy 25-35 se zájmem o módu a design, pro které je automobil důležitým designovým doplňkem, ale zároveň může sloužit jako vůz pro volný čas s rodinou. Ve výkonnostní části jsme spojili remarketingovou kampaň s onlinovými image plochami na nasbírání požadavku testovacích jízd. Předpoklad byl 245 objednaných testovacích jízd.
Kreativní strategie:
FIAT 500X - Crossover ikonické pětistovky s nabušeným jeepem. X jako křížení krásy a užitku. Propojujeme český design s automobilkou jinou než běžnou formou prezentace na designových festivalech. Dáváme možnost lidem z ulice vyzkoušet si, jak se dělá design. Čtyři českoslovenští designéři (Anna Marešová, Boris Klimek a designérská dvojice DeFORM) jsou kurátory, kteří si vybírají nejlepší nápady do finále a s jejich autorkami je na společném workshopu dotvářejí do finální vizuální podoby. Nejlepší nápad na doplněk pak vybírá porota složená z předních českých designérů v čele s prof. Ak. arch. Jiřím Pelclem. Autorka vítězného nápadu získává Fiat 500X. Komunikace probíhá prostřednictvím webových stránek www.500x.cz, FB Projektu X a FutureBakery.cz.
Doplňující informace:
Výsledky:
POZITIVNÍ ZMĚNA VNÍMÁNÍ FIATU
Velký PR zásah v celkové částce AVE 618.000 v důležitých designových a módních časopisech a portálech
http://www.grandauto-moto.cz/novinky/nejlepsi-doplnek-pro-novy-fiat-500x/
http://www.designmagazin.cz/produkty/54984-osm-zen-navrhlo-v-projektu-x-nove-doplnky-do-auta.html
- „Na Projektu X mě zaujal neobvyklý způsob, jak dospět k výsledku – tedy zapojení široké laické veřejnosti s následnou spoluprací s designéry. Málokdy se v první řadě hodnotí nápad,“ řekl Jiří Pelcl.
HARD DATA
ONLINE CAMPAIGN ( 6 týdnů)
FACEBOOK (3 měsíce)
Facebook advertising (3 měsíce)
MICROSITE (3 měsíce)
FUTUREBAKERY
PRODEJ