Ročník: Ročník 2015
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Malý rozpočet (do 1 mio. Kč externích nákladů)
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:shortlist
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:05/2015
Klient | Rémy Cointreau Czech Republic, s.r.o. |
Klient | Rémy Cointreau Czech Republic, s.r.o. |
Přihlašující agentura | TL5 Digital s.r.o. |
Jméno | Pozice | Společnost |
---|
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Situace / background:
Tullamore D.E.W. – je dlouhodobě whisky č.1 na českém trhu. Každá pátá prodaná lahev whisky u nás je Tullamore D.E.W. (Zdroj: IWSR 2014)
Svoji jedinečnou komplexnost získává díky smíchání všech tří druhů irské whiskey (pot still, grain, malt) a je oblíbená kvůli své jemné chuti. V loňském roce otevřela novou palírnu v místě svého vzniku v Tullamore, kde vyrábí veškerou produkci.
Tullamore D.E.W. má aktuální tržní podíl podíl 60 % (Zdroj: IWSR 2014) v kategorii Irských whiskey. 95 % VOL realizuje základní řada TULLAMORE D.E.W. ORIGINAL, kterou v portfoliu doplňují prémiové řady TULLAMORE D.E.W. 10 YO single malt a TULLAMORE D.E.W. 12 YO.
Značka Tullamore D.E.W. má dlouhodobě vysokou spontánní znalost, momentálně nejvyšší z whisky segmentu na úrovni 63 % (Zdroj G82, BHT 2015) a druhou nejvyšší (Top of mind ), která se pohybuje 27 % (Zdroj:G82, BHT 2015).
Hlavním konkurentem je Jameson Irish Whiskey.
Cíle komunikace:
Cílem bylo zavýšení objemu prodaných lahví prémiových řad TULLAMORE D.E.W. 10 YO single malt a TULLAMORE D.E.W. 12 YO.
a získání většího podílu prodejů těchto SKU v rámci portfolia Tullamore D.E.W.
KPI bylo na webu www.lahevjakodarek.cz prodat minimálně 300 lahví se speciální dárkovou etiketou ke příležitosti dne otců 21. června 2015.
Komunikační strategie:
Komunikace probíhala čistě online. K propagaci jsme využili pouze reklamu na Facebooku a emailový newsletter na naši databázi kontaktů z předchozích kampaní Tullamore D.E.W.
Komunikovali jsme několik reklamních sestav. Část komunikace byla cílena na fanoušky značky 18-50 let na Facebooku, kterých máme aktuálně 47.480.
Další z reklamních sestav jsme cílili dle podobných zájmů (Look&Like audience) na nefanoušky značky Tullamore D.E.W ve věku core cílové skupiny značky, tedy muže 30-50 let. Dále na lidi z velkých měst a bohatých krajů opět omezenou věkem uživatelů.
Kampaň běžela po dobu tří týdnů.
Celkem jsme komunikovali 29 reklamních sestav se sedmi kreativními vizuály. Všechny kampaně jsme optimalizovali v reálném čase.
Klíčovou roli také sehrály remarketingové sestavy, které se zobrazovaly všem, kteří přišli na web a nedokončili nákup.
Mediální rozpočet byl 62.000 Kč. Dalších 10.000 Kč stála rozesílka newsletteru. Celkově kampaň stála 72.000 Kč.
Kreativní strategie:
Kampaň Daruj lahev s osobní etiketou vznikla díky velkému úspěchu předvánoční micro-kampaně, kdy si mohli zákazníci objednat etiketu s vlastním věnováním a doma si ji nalepit na lahev a darovat. Celkem jsme rozeslali více než 8000 etiket a to byl opravdu skvělý výsledek.
Letos jsme připravili speciálně ke svátku dne otců kampaň Daruj lahev s osobní etiketou.
Značka Tullamore D.E.W. se dlouhodobě prezentuje jako ideální brand na oslavu všech důležitých momentů života, které za to stojí (Parting Glass moments). Svátek Den otců je u nás poměrně mladý, přesto si již získal značnou popularitu hlavně mezi muži. V důsledku toho tento svátek dlouhodobě komunikujeme.
Uživatelé si mohli na jednoduchém webu www.lahevjakodarek.cz objednat jednu z vyšších prémiových řad lahví TULLAMORE D.E.W. 10 YO single malt a TULLAMORE D.E.W. 12 YO. Zároveň vytvořit osobní etiketu s perzonalizací a vzkazem pro svého tátu.
Obě lahve se prodávali za jednotnou cenu 990 Kč a jednalo se o doporučenou maloobchodní cenu. Jediným zvýhodněním byla doprava zdarma.
Doplňující informace:
Statistiky návštěvnosti webu www.lahevjakodarek.cz
Počet návštěv na webu: 15 649
Počet unikátních návštěvníků: 13 661
Počet zobrazených stránek: 60 799
Počet stránek na 1 návštěvu: 3,89
Míra okamžitého opuštění: 20 %
Demografie zákazníků, kteří objednali:
58 % muži, 42 % ženy
Průměrný věk – 36 let (muži i ženy)
44 % lidé z krajských měst (246), z toho 60 % Praha
Výsledky:
Kampaň měla skvělé výsledky:
Celkem jsme prodali 548 lahví whiskey a vytvořili tím obrat 550.000 Kč.
Splnili jsme naše cíle na 185 %
Prodali jsme o 1000 % více lahví než prodá celá síť TESCO za jeden měsíc
(zdroj: interní data Rémy Cointreau Czech Republic, s.r.o.)
ROI kampaně bylo neuvěřitelných 763 %!
A to nejdůležitější, podařilo se nám zvednout meziročně v měsíci červen počet prodaných premiových SKU o 61 %!
(zdroj: interní data Rémy Cointreau Czech Republic, s.r.o., kanál VO)
Díky tomu se navýšil podíl v rámci portfolia Tullamore D.E.W o 400 % na 1,5 % v měsíci červnu.
Celkem jsme prodali 439 lahví TULLAMORE D.E.W. 12 YO a 109 lahví TULLAMORE D.E.W. 10 YO.