Ročník: Ročník 2014
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Malý rozpočet (do 1 mio. Kč externích nákladů)
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:2. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:08/2013
http://www.youtube.com/watch?v=QJBegKAMo8g
Název firmy: Tchibo Praha, spol. s r.o.
Adresa firmy: Želetavská 1449/9, Praha 4, 140 00
Jméno kontaktní osoby: Jan
Příjmení kontaktní osoby: Kulhánek
Funkce kontaktní osoby: Category Manager Non Food TCZ|TSK
Název agentury: Lowe GGK s.r.o.
Adresa agentury: Libušina 3, 128 00 Praha 2
Jméno kontaktní osoby: Olga
Příjmení kontaktní osoby: Kantorová
Funkce kontaktní osoby: Account Director
Spolupracující agentura: Brainz s. r. o.
Mediální agentura:
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Situace / background:
Je čím dál těžší udržet si loajalitu klientů vzhledem k vynalézavé konkurenci a neustále se proměňující situaci na trhu. S tímto se potýká i Tchibo v rámci celkového portfolia, ale zejména v segmentu Non Food. Řetězce jako Lidl nebo Tesco svou nabídku nepřetržitě rozšiřují a komunikují ji se silným mediálním nasazením. S totožnou týdenní obměnou se stávají silnou konkurencí. Tchibo tak kvůli těmto faktorům musí bojovat s odlivem zákazníku ke konkurenci a s udržením jejich loajality.
Vzhledem k rychlému nárůstu mobilního internetu a počtu a objemu jednotlivých transakcí uskutečněných přes mobil se Tchibo rozhodlo připravit vlastní mobilní aplikaci / mobilní online shop. Rozšiřuje tak své nákupní možnosti, aby si zákazník mohl vybrat to nejpohodlnější a nejvýhodnější řešení s ohledem na své potřeby. Tchibo se díky tomu stává konkurenčně silnějším.
Aplikace nejen rozšiřuje dostupnost Tchibo produktů s jednoduchým a rychlým řešením, jak nakoupit KDYKOLI a KDEKOLI, umožňuje zákazníkovi i orientaci v komplexním sortimentu. Dále pak členům TchiboCard poskytuje přístup k účtu pro přehled aktuálního stavu nasbíraných bodů, které lze použít na další nákupy. Jednou z funkcí je i efektivní sběr informací o zákaznících a jejich následné využití k tvorbě nabídek šitých na míru a možnost s nimi být v přímém kontaktu.
Cíle komunikace:
Cílem kampaně bylo představit další Tchibo nákupní kanál, který bude maximálně přizpůsobivý klientovým potřebám, a který přispěje k navýšení prodejů Tchibo v České Republice i na Slovensku zejména přes mobilní e-shop. Dále pak, aby si co nejvíce zákazníku aplikaci stáhlo a pravidelně ji využívalo.
Cíle v měřitelných údajích:
Komunikační strategie:
Ženy 25 + tradičních hodnot. Starají se o běžný chod domácnosti. Rodina a přátelé jsou na prvním místě. Jsou aktivní jak v online mediích, tak na sociálních sítích a nakupují v e-shopech. Realizují většinu rodinných nákupů. Jsou obětavé a zodpovědné, ale současně zvídavé. Jsou otevřené novým možnostem a chtějí se inspirovat. Vyhledávají dobrou kvalitu za příznivou cenu. Zároveň bývají často vytížené, a tak se snaží veškerý čas maximálně využít a ideálně skloubit všechny povinnosti. Snaží se zkrátka využít veškerý čas efektivně – včetně čekání na zastávce, u doktora, běžné cesty MHD apod.
S ohledem na rozpočet 990 tis. Kč byl správný výběr medií a jejich poměr pro dosažení cílů klíčový.
70% financí bylo alokováno pro online, kde má naše cílová skupina vysokou afinitu, cílem bylo odkázání přes minimální počet kliků přímo do storů s nabídkou stažení.
30% pro aktivity generující awareness a další obsah pro online
Kreativní strategie:
Mobil, který s sebou nosíme prakticky stále a kamkoli, tak i Tchibo online shop můžeme mít po ruce v jakoukoli denní hodinu a na jakémkoli místě.
Proto jsme se rozhodli komunikovat tuto hlavní výhodu Tchibo mobilní aplikace – KDYKOLI A KDEKOLI i v rámci klíčových vizuálů, kde jsme zvolili headline „Odkud to máte?“, přičemž zde byly vyobrazeny 3 různé Tchibo produkty (křeslo, plastová forma na dort a rozstřikovač citrónu na saláty), pod nimi pak tři různá místa nákupu – čekárna, výtah, divadlo (viz příloha přihlášky). Z klíčového vizuálu si tedy zákazník odnášel jasné sdělení, kdy si s pomocí nové Tchibo aplikace může pohodlně koupit nové křeslo klidně i v čekárně u doktora.
Doplňující informace:
Součástí strategie bylo naprosto zásadní naplánování timingu ve stylu „big bang“. Tento timing měl za cíl primárně umístění v TOP listech na AppStore a GooglePlay. Abychom podpořili toto umístění, spustili jsme paralelně veškerou komunikaci vč. využití vlastních Tchibo kanálů (magazín, newsletter, instore). Komunikace byla doplněná silným call to action: „Doprava zdarma při první objednávce skrze Mobilní aplikaci Tchibo.“
Výsledky:
I. Počet stažení aplikace:
II. Plány Tchibo Mobile app:
III. Náklady / tržby:
Přes zákazníky, kteří aktivně Tchibo aplikaci používají jsme v poměru náklady / tržby dosáhli koefecientu 813 (k 31. 12. 2013).
IV. TOP 10 v Appstoru a v Google Play:
Díky strategii „big bang“ timingu se podařilo obsadit přední příčky "hitparád" aplikací. První 3 dny od nasazení držela v AppStore první pozici a dalších 16 dní se držela v TOP 20. Na Google Play byla mezi shopping apps celých 33 dní v TOP 10.
Pozn.: Uvedení Tchibo Mobilní aplikace na trh bylo natolik úspěšné, že se Tchibo rozhodlo o rozšíření této původně mobilní aplikace ve 2014 i na tablety.
Zdroje k výsledkům: (Tchibo ČR, interní analýza a AppStore / GooglePlay)