Rozpočet:nezadáno
Ocenění:3. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:06/2013
Název firmy: Ogilvy Group
Adresa firmy: Přívozní 2a, 170 00 Praha 7
Jméno kontaktní osoby: Jakub
Příjmení kontaktní osoby: Hodboď
Funkce kontaktní osoby: Strategic Planner
Název agentury: OgilvyOne
Adresa agentury: Přívozní 2a, 17000 Praha 7
Jméno kontaktní osoby: Iva
Příjmení kontaktní osoby: Menclová
Funkce kontaktní osoby: Account Director
Spolupracující agentura:
Mediální agentura:
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč
Situace / background:
Garnier Pure je subbrand kosmetické značky Garnier zaměřený na mladé lidi s problematickou pletí. Značka je leader na trhu, ale v poslední době měla problém přiblížit se k mladé cílové skupině a efektivně ji oslovit. To se projevovalo na poklesu atributů značky jako je "blízkost značky " a na poklesu loajality. Značka trpěla výskytem velkého procenta tzv. "brand switchers". Dosavadní strategie adaptace zahraničních TV spotů s cílovou skupinou přestávala rezonovat.
Cíle komunikace:
Komunikační strategie:
Cílová skupina: Generace Y - lidé mezi 15-25 lety, zejména dívky zajímající se o módu a trendy. Intenzivně využívají nové komunikační kanály a technologie. Tradiční formy komunikace na ně často neplatí.
Role sebedůvěry je pro naší cílovou skupinu klíčová. Nedostatek může způsobit, že se mladý člověk nepřihlásí na vysněnou univerzitu, neosloví vytouženého partnera nebo se neodváží jít za svými sny. Mladí lidé jsou speciálně náchylní na jakoukoli narážku - například na špatnou pleť, která pak může mít velký dopad na jejich celkovou sebedůvěru.
Zaměřili jsme na spojení dobré pleti jako předpokladu pro zdravé sebevědomí. Garnier Pure vlastně umožňuje mladým lidem zvýšit sebedůvěru, pustit se do věcí, po kterých opravdu touží a užít si tak život naplno.
Značka zaujala roli tzv. "buddyho", který podporuje sebevědomí, poskytuje rady a prostředky k jeho dosažení, a inspiruje. A v samé podstatě cílové skupině umožňuje plnit si své sny.
Za hlavní komunikační platformu jsme vybrali Facebook, doplněný o blogovou síť Tumblr, tedy prostředí, kde se cílová skupina přirozeně vyskytuje a kde k ní budeme skrze dialog být „blíže“. Využili jsme i dlouhodobé partnerství s časopisem Bravo. Poprvé v historii byl tak investován celý ATL rozpočet do dlouhodobé digitální kampaně.
Kreativní strategie:
Vytvořili jsme projekt Splň si svůj sen. Vybrali jsme sen mladých dívek sledující módní trendy - stát se hvězdou reklamy. Pomocí soutěže ve Facebook aplikaci jsme vybrali 16letou nesmělou slečnu ze Znojma. S ní jsme pak přes měsíc a půl pracovali, abychom ji připravili na vyvrcholení kampaně: focení reklamy pro Garnier Pure, která měla být v rámci dlouhodobého partnerství uveřejněna v časopise Bravo.
Dívka s námi postupně navštívila výživovou poradkyni a dermatoložku, které jí daly tipy na zlepšení pleti, street dance tanečnice ji naučila sebevědomé ženské vystupování, fotografka jak pózovat, bloggerka ukázala, co jí sedí za oblečení, a samozřejmě nechyběla kadeřnice a vizážistka. Fanoušci stránky byli aktivně zapojeni do přeměny výherkyně skrze jejich komentáře a rady ohledně jejího vzhledu a stylu v příspěvcích k fotografiím vloženým na Facebook stránku Garnier Pure Fun
Na blogu na platformě Tumblr vítězka sama zprostředkovala tipy širokému publiku, takže edukace a šíření povědomí o produktech probíhalo přirozeně a autenticky. Mohli jsme tak s cílovou skupinou komunikovat jako rovní s rovnými, ne autoritativně a poučně z pozice značky. Navíc jsme jedné z běžných českých dívek pomohli splnit sen a dodali jí do života potřebné sebevědomí.
Doplňující informace:
Výsledky: