Rozpočet:nezadáno
Ocenění:1. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:05/2013
http://www.youtube.com/watch?v=bbcu-jwWy98
Název firmy: Pivovary Staropramen
Adresa firmy: Nádražní 84, Praha 5
Jméno kontaktní osoby: Michal
Příjmení kontaktní osoby: Šlechta
Funkce kontaktní osoby: Brand Manager
Název agentury: Young&Rubicam Praha
Adresa agentury: Nádražní 32, Praha 5
Jméno kontaktní osoby: Patricie
Příjmení kontaktní osoby: Hálková
Funkce kontaktní osoby: Account Director
Spolupracující agentura:
Mediální agentura: UM Prague
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: nad 30 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč
Situace / background:
Český pivní trh v posledních několika letech klesá. Staropramen, dvojka českého pivního trhu, uvedením Staropramen Cool Lemon v roce 2011 nastartoval zcela novou rychle rostoucí kategorii pivních mixů, čímž přispěl k stabilizaci trhu piva. V roce 2012 si Staropramen udržel prvenství v této kategorii, nicméně Staropramen Světlý zůstává klíčovým produktem v portfoliu pivovaru. Hlavními konkurenty značky Staropramen jsou Gambrinus, Velkopopovický Kozel, Zlatopramen a Krušovice.
Staropramen, v souladu s nepříznivým fenoménem přesunu konzumace z restaurací do domácností, prodává od roku 2009 větší objem svého piva v maloobchodní síti. Podíl prodeje značky Staropramen v segmentu restaurací a hospod klesá Profitabilita segmentu restaurací a hospod je přitom mnohem vyšší a má proto velký význam pro celkový výkon značky.
Od roku 2011 roste míra konsiderace značky Staropramen tj. podíl cílové skupiny, kteří zvažují pití piva značky Staropramen. Tento růst je tažen zejména inovacemiv kategorii pivních mixů, produktovými novinkami jako Staropramen Nefiltrovaný a obalovými inovacemi jako embosované láhve z roku 2012.
Hlavním úkolem pro rok 2013 bylo dále posílit míru konsiderace značky Staropramen a udržet pozici v profitabilním segmentu restaurací a hospod.
Cíle komunikace:
Efektivní marketingovou komunikací posílit image atributy vedoucí k zvýšení míry konsiderace značky Staropramen a zároveň pomoci udržet pozici značky Staropramen v klesajícím segmentu restaurací a hospod:
2. V průběhu kampaně pomoci zvýšit tržní podíl značky Staropramen v klesajícím segmentu restaurací a hospod
Komunikační strategie:
Primární CS kampaně jsou muži ve věku 25-29 let; SŠ vzdělání; z větších měst, s mírně nadprůměrným příjmem; zajímají se o nové trendy; jsou společenští, ve volném času tráví hodně času s přáteli.
S hlavním cílem podpořit image atributy rozhodující při zvažování značky se v rámci komunikačního mixu až 90 % alokovalo do televize a 10 % na ostatní mediatypy:
Kreativní strategie:
S velkou mírou nadsázky prezentovat tu nejhlubší podstatu značky Staropramen - taková byla hlavní myšlenka kreativní strategie pro sezonu 2013. Staropramen je teď ještě lépe vyladěný pro spojování lidí. Nové inovativní funkce inspirované ze světa chytrých telefonů, jako funkce automatického přiťukávání a generátor seznamovacích frází měly vygradovat podstatu značky a podtrhnout atribut největšího inovátora v pivní kategorii. Právě inovace měli v minulosti velký vliv na nárůst míry konsiderace značky.
Ke splnění náročných cílů mělo vést klíčové sdělení: Chytré pivo Staropramen nás spojuje a je ideální pro navazování kontaktů.
V obou exekucích televizního spotu se ocitáme v prostředí hospody, kde dochází k navazování kontaktů, které je teď díky vyladěnému Staropramenu ještě snadnější a zábavnější. Tedy přímo prezentujeme prostředí, které je výstižné pro klíčový benefit značky a kde zároveň potřebujeme zvýšit konzumaci piva značky Staropramen.
Ve všech mediatypech byl výstižně použit slogan značky: Staropramen. Jedno nás spojuje.
V on trade komunikaci se pracuje s headliny odkazujícími na svět chytrých telefonů: Přidej lajk, Sdílejte s přáteli, Navaž spojení a Dotykový design. Ten poslední přímo upozorňuje na novou podobu sklenic v hospodách, které jsou charakteristické ostrými rysy, robustní podstavou, elegantním tvarem štítu a na první pohled výrazným vertikálním logem.
Doplňující informace:
Výsledky: