Rozpočet:nezadáno
Ocenění:2. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:11/2013
Název firmy: LAMA MOBILE a.s.
Adresa firmy: Hradešínská 28, 101 00 Praha 10
Jméno kontaktní osoby: Veronika
Příjmení kontaktní osoby: Kliská
Funkce kontaktní osoby: Marketing Communications and Brand Manager
Název agentury: Leo Burnett Advertising
Adresa agentury: Jankovcova 23, Praha 7
Jméno kontaktní osoby: Václav
Příjmení kontaktní osoby: Beran
Funkce kontaktní osoby: Regional Account Supervisor
Spolupracující agentura:
Mediální agentura: Starcom
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: 20 – 30 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč
Situace / background:
Rok 2013 byl rokem virtuálních mobilních operátorů. První vstoupili na trh v průběhu roku 2012, jejich počet kulminoval v roce 2013. Když jsme dostali za úkol ‘odlaunchovat‘ virtuálního operátora LAMA MOBILE, bylo na trhu již více než 40 konkurentů, z toho třetina s výraznou marketingovou podporou. Kampaň jsme přitom startovali v komunikačně nejexponovanějším období před Vánocemi, kdy se útraty všech mobilních operátorů v ATL a BTL pohybují v řádech stamiliónů, ne-li miliard. S ohledem na budoucí cross-sell jsme klienty měli získávat primárně mimo stávající bázi zákazníků mateřské společnosti LAMA ENERGY GROUP odebírající plyn a/nebo elektřinu.
Brand LAMA MOBILE neexistoval. Neměli jsme tedy žádný výchozí opěrný bod a museli jsme pro novou značku vybudovat všechny základní brand a komunikační fundamenty (včetně positioningu značky, tonality, vizuální identity, integrované komunikace).
V prostředí, kde komunikace i produkt jsou velmi snadno kopírovatelné a je velmi složité být unikátní, bylo naší ambicí atakovat do 6 měsíců od launche TOP 10 mobilních virtuálních operátorů z hlediska počtu uzavřených smluv. Přičemž jsme věděli, že je to velmi složitá výzva, vezmeme-li v úvahu, že průměrný postpaid počet zákazníků, kteří za období 6 měsíců migrují mezi mobilními operátory (standardními i virtuálními), se blíží v průměru pouze 30 000.
Cíle komunikace:
Vzhledem k ambiciózním plánům byly odpovídajícím způsobem nastaveny i obchodní a brandové cíle.
Obchodní cíle:
Brandové cíle:
Dosáhnout spontánní znalosti reklamní kampaně ve výši 20% do 6 měsíců (březen 2014) od launche značky
Komunikační strategie:
Bylo nutné vyjít z faktu, že lidé příliš nedůvěřují jak nabídkám konkurenčních standardních operátorů, tak virtuálů. V nabídkách se špatně orientuje a velmi často lidé neušetří, spíše naopak a navíc se musí smluvně vázat. Proto je nabídka LAMA MOBILE přehledná, jednoduchá, srozumitelná, bez zbytečných poplatků a nutnosti se jakkoli vázat.
Naše strategie spočívala v uchopení a obsazení základního zastřešujícího teritoria, které paradoxně dosud žádný z operátorů neobsadil. Oproti obchodní logice z jiných trhů, která velí zaměřit se na úzkou cílovou skupinu (např. studenti), jsme navrhli zůstat “širocí” a zaměřit se na všechny obyčejné lidi, tedy „spodních 10 milionů“. Představit LAMA MOBILE jako operátora pro lidi, operátora, který je na straně lidí, tedy Lidového operátora. Operátora, který je milý, vstřícný, nekomplikovaný, upřímný, možná i trošku lidově bodrý (tuto strategii podpořil i fakt, že LAMA má sídlo na Moravě).
Vzhledem ke stanoveným cílům byl mediální rozpočet alokován následujícím způsobem:
Kreativní strategie:
Mimořádnou kreativní výraznost zajistila “lamluva“ – ta nám dělala zvukovou zkratku, stejně jako dekorace a živé lamy zkratku vizuální. Na každém médiu i na minimální ploše jsme tak dosáhli vysoké rozpoznatelnosti kampaně. Navíc si lidé ke značce (potažmo k jejich produktům) vytvořili pozitivní vztah.
Lamluva propojila všechna použitá média (TV, web, print, on-line i OOH ), zároveň musela být schopná jasně odkomunikovat “lidovost“ operátora, klíčové benefity, produktovou nabídku a v následující fázi kampaně i možnosti cross-sellu (nabídka plynu a elektřiny).
Doplňující informace:
Výsledky: