Ročník: Ročník 2014
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Malý rozpočet (do 1 mio. Kč externích nákladů)
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:3. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:06/2013
Název firmy: Emirates Airline
Adresa firmy: Na Příkopě 859/22, 110 00, Praha 1
Jméno kontaktní osoby: Dalibor
Příjmení kontaktní osoby: Valko
Funkce kontaktní osoby: Sales Manager
Název agentury: WMC GREY
Adresa agentury: Hvězdova 1734/2c, 140 00, Praha 4
Jméno kontaktní osoby: Milan
Příjmení kontaktní osoby: Hrubý
Funkce kontaktní osoby: Account Director
Spolupracující agentura:
Mediální agentura:
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: Kč
Situace / background:
Pro Emirates Airline je Asie klíčovou destinací. Český trh letecké dopravy je ale právě v této oblasti vysoce konkurenční a mnoho aerolinek sází na price sensitive klientelu, které nabízí levné akční letenky. Emirates Airline jsou naopak vnímány jako prémiové a spíše luxusní.
Poté, co v loňském roce začali Emirates létat také do vietnamského Ho Či Minova Města, bylo potřeba do této destinace přivést cestující i v období „low season“, kdy není ve Vietnamu pro české turisty ideální počasí na dovolenou (vlivem období dešťů).
Vietnamci jsou po Ukrajincích a Slovácích třetí největší menšinou žijící na našem území, čítající legálně zde žijících 65 000 lidí (celkový počet však dosahuje až k 120 000, zdroj: Sociologický ústav AV ČR), kteří do své rodné země létají vzhledem ke své pracovité a spořivé mentalitě výhradně s levnými aerolinkami, s přestupy a za akční ceny. Podíl dětí a mládeže ve věku do 24 let se ve vietnamské komunitě dlouhodobě pohybuje okolo hodnoty 40 % a mezi klíčové znaky této části populace patří přizpůsobení místní kultuře, inklinace k západoevropským poměrům a hodnotám a slabý vztah k zemi svého původu (zdroj: výzkumná zpráva Vnitřní diferenciace Vietnamců).
Cíle komunikace:
Cíl komunikace byl zcela jasný – přesvědčit zákazníky, aby letěli s “prémiovými” aerolinkami v období, kdy v cílové destinaci vydatně prší a počet prodaných letenek se rovná nule, a zvýšit celkové množství letenek do dané destinace prodaných za celý rok o 5%.
Komunikační strategie:
Pro efektivní komunikaci nové destinace a zároveň podporu prodeje letenek jsme se rozhodli využít skupinu zákazníků, která do Vietnamu pravidelně létá právě v období letních prázdnin - tedy vietnamskou komunitu žijící v Praze, jejíž členové každým rokem využívají dvouměsíčního školního volna pro návštěvu příbuzných ve své vlasti.
Takto zvolená cílová skupina ovlivnila také plánování mediálního prostoru. V rámci kampaně jsme využili pečlivě vybrané OOH plochy v okolí míst s frekventovaným výskytem vietnamské komunity, především v okolí tržnic v Holešovicích a na Praze 4 (tzv. Sapa). Současně jsme umístili bannerovou kampaň na weby zaměřené na Vietnamce žijící v ČR a printový vizuál do tiskovin ve vietnamštině.
Kreativní strategie:
Kreativní strategie kampaně vychází z dlouhodobého konceptu Emirates Airline. Vizuály zobrazují zástupce cílové skupiny v cílové destinaci a zpodobňují zážitky a emoce, které zde mohou zažít. Primárním jazykem kampaně byla vietnamština a sdělení lákalo zástupce cílové skupiny k návštěvě rodné země.
Doplňující informace:
Výsledky: