Ročník: Ročník 2013
Agentura:nezadáno
Klient:nezadáno
Kategorie:Sociální, ekologický, kulturní marketing
Rozpočet:nezadáno
Ocenění:1. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:01/2012
http://www.youtube.com/watch?v=sG392ScrzCs
Název firmy: Česká Olympijská, a. s.
Adresa firmy: Přemyslovská 1939/28, Praha 3
Jméno kontaktní osoby: Alena
Příjmení kontaktní osoby: Kindová
Funkce kontaktní osoby: Director and Member of the Board
Název agentury: Ogilvy & Mather spol. s r.o.
Adresa agentury: Přívozní 2a, Praha 7
Jméno kontaktní osoby: Marek
Příjmení kontaktní osoby: Tesař
Funkce kontaktní osoby: Managing Director
Spolupracující agentury:
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: 20 - 30 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: 10 - 20 mio Kč
Situace / background:
Traduje se tato historka: Ptá se nejmenovaný redaktor předsedy Českého olympijského výboru Jiřího Kejvala. Kolik myslíte, že pojede Čechů na olympiádu do Londýna? Třicet... Jenom třicet?... Třicet tisíc.
Historka krásně dokumentuje mentální rozpoložení společnosti a vnímání olympiády jako něčeho nedosažitelného, události, která se týká pár desítek sportovců a bafuňářů. Pro zbytek národa je olympiáda otázkou sledování televize.
Toto vnímání se rozhodl Český olympijský výbor změnit a neudělat kampaň před Londýnem proto, aby zviditelnit sponzory, ale proto, aby přiblížil olympiádu a olympismus lidem. Umožnit co největšímu počtu Čechů, aby získali první hmatatelnou zkušenost s olympiádou. První krok udělal Český olympijský výbor, když vyjednal pro Českou republiku nadstandardní množství vstupenek. Zbývalo je prodat!
Cíle komunikace:
Cílem kampaně je v předstihu upozornit na blížící se olympijské hry v Londýně 2012 a odvézt na ně co nejvíce fanoušků.
1) Zapojit lidi:
2) Uvést v život značku „Žijeme Londýnem“:
3) Prodat vstupenky:
Komunikační strategie:
Oslovení široké veřejnosti (CS: Občané ČR), změna jejich vnímání (Olympiáda je blízko) a aktivace (Letos nejedu na dovolenou, ale kupuji lístek do Londýna) byly ambiciózní cíle. Hlavní strategické rozhodnutí znamenalo připravit kampaň, která bude dlouhodobá. Start kampaně jsme navrhli více než rok před konáním olympijských her v Londýně.
Dalším klíčovým rozhodnutím bylo odehrát podstatnou část kampaně přímo v ulicích (roadshow, která projede celou ČR a bude aktivně upozorňovat na možnost jet do Londýna a dostupnost vstupenek). ATL médiím jsme tak mohli nechat převážně imageovou úlohu, která jim sluší. V neposlední řadě jsme vytvořili novou značku: Žijeme Londýnem, která umožnila dlouhodobou komunikaci propojit a zaštítit.
Zvolený komunikační mix:
Kreativní strategie:
Hlavní sdělení námi realizované kampaně: Připravte se na Londýn.
Díky zapojení londýnských reálií (doubledecker) a nefalšovaného anglického gentlemana se nám podařilo překonat obavy Čechů z cesty do Londýna. Idea samotné exekuce byla: Londýnská škola olympijská.
V první fázi jsme učili lidi anglická slovíčka, která se váží k olympiádě. Ve druhé fázi jsme lidem představovali kulturní rozdíly mezi ČR a Anglií a radili, jak se s nimi vypořádat. Ke spolupráci se nám podařilo získat Monty Pythona Johna Cleese, díky kterému bylo vše autentické a uvěřitelné. Kampaň jsme završili nabídkou unikátního balíčku se vstupenkami. Po celou dobu kampaně probíhala roadshow v čele s doubledeckerem, který přivezl Londýn do všech koutů ČR.
Exekuce:
Doplňující informace:
Výsledky:
Kampaní Žijeme Londýnem se podařilo v České republice změnit vnímání Olympiády jako něčeho nedosažitelného – stojícího na Olympu. Zvolená forma komunikace povzbudila Čechy v cestě do Londýna.
Z hlediska zásahu bylo klíčové, že doubledecker, olympionici a především John Cleese byli atraktivní pro média. Rozhovory s Johnem Cleesem uveřejnila nejsledovanější česká média: Mladá Fronta DNES, ČT, HN. Zájem o Cleese byl větší, než jsme dokázali uspokojit. O kampani se zmiňoval zahraniční tisk.
Klíčová čísla a informace:
…ale především…
Londýn byl veleúspěšný nejenom medailově, ale také z hlediska propagace olympionismu v České republice a počtu Čechů, kteří získali osobní zkušenost s olympijskou atmosférou.