Rozpočet:nezadáno
Ocenění:3. místo
Koncept:Původní koncept
Zveřejnění kampaně:01/2013
Název firmy: HEINEKEN Česká republika, a. s.
Adresa firmy: Antala Staška 38, 140 00 Praha 4, Krč
Jméno kontaktní osoby: Zdeňka
Příjmení kontaktní osoby: Midlová
Funkce kontaktní osoby: Brand Manager
Název agentury: WM Communication Prague, a.s.
Adresa agentury: Group Account Director
Jméno kontaktní osoby: Marek
Příjmení kontaktní osoby: Kontriš
Funkce kontaktní osoby: Belgická 40, 120 00 Praha 2
Spolupracující agentury:
Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 5 mio Kč
Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: Kč
Situace / background:
Pivní trh je v České republice velice komplexní a vyvinutý. Lze konstatovat, že jedním z klíčových trendů je odklon od tzn. europiva. Více a více značek hledá specifika, kořeny a lokální relevanci. Tzn. vytvářet emocionální bond spotřebitelů se značkou a posilovat tak unikátnost a nezapomenutelnost na konkurenčním a přehuštěném trhu.
Před společností Heineken ČR tak stál nelehký úkol - vytvořit silnou emocionální vazbu Brňanů ke značce Starobrno. Značka v předchozích letech postupně ztrácela lokální relevanci v Brně - ve svém klíčovém regionu.
Cíle komunikace:
Cílem je vytvoření silného regionálního emocionálního bondu ke značce Starobrno. Navýšit klíčové ukazatele regionální hrdosti a spotřebitelské preference minimálně o 10%.
Komunikační strategie:
Starobrno se soustředí na primární cílovou skupinu „borců z Brna“ 18-29 let, kteří většinou vnímají klasickou komunikaci velkých značek jako téma pro satiru nebo parodii a úspěšně ji bojkotují. Cokoliv, co není reálné a opravdové, není Brňanům vlastní. Současně ale chtějí slyšet a vidět Brno a lokální témata v celostátních médiích. Teprve potom jsou dostatečně hrdí na sebe i svoje město.
Starobrno již několik let podporuje místní hokejový klub HC KOMETA BRNO, ze kterého se po úspěšné sezoně 2011/2012, kdy se probojoval do finále extraligy, stal brněnský fenomén. Návštěvnost a zejména atmosféra při domácích zápasech zvedala celému městu tepovou frekvenci. Starobrno jako generální partner bylo u toho. Na tomto insightu jsme postavili naši mediální strategii a připravili netradiční, živý 90 sec opus, který měl ambice stát se symbolem atmosféry a energie celého Brna. Abychom zdůraznili, že se jedná o unikátní spot, určený primárně sportovním fanouškům, zvolili jsme specifické nasazení pouze 1x denně před sportovními novinami na kanálech NOVA a FANDA. Současně jsme ho embedovali na youtube channel a podporovali sponzorovanou kampaní na youtube a FB Starobrna.
Kreativní strategie:
Chtěli jsme dát všem fanouškům jasný vzkaz, že Starobrno a KOMETA patří k sobě. Zároveň ukázat neopakovatelnou atmosféru plnou emocí, která všechny domácí zápasy provázela, byla jedinečná, nepřenositelná a stala se zdrojem lokálního patriotismu a hrdosti.
Neoficiální hymnou hokejového klubu KOMETA Brno byla skladba „Óda na radost“ doplněná o lokální text. Tato óda se vždy spontánně 1x během zápasu zpívala plným hledištěm. Rozhodli jsme se proto ten úžasný moment zachytit živě a vytvořit za pomoci živého symfonického orchestru a operního pěvce neopakovatelný zážitek, který se stal podkladem pro finální 90 sec verzi spotu s packshotem Starobrno. Fandíme srdcem.
Doplňující informace:
Výsledky:
Kampaň zvedla na měsíc v celém Brně obrovskou vlnu pozitivních emocí, hrdosti a lásky ke Kometě. Vybrané přikládáme níže.
Úplně super klip, tohle prostě nemá nikdo v ČR…:-)
Supéééér Nejlepšííííí!!!
Brnoooo Kometaaaa!!!
Skvělý video!!!
Co dokáží brněnští fanoušci to je až neskutečné. Smekám klobouk před vámi.
Konečně reklama, na kterou se budu dívat!!!;-) Naprosto úžasné…:-)
Růst značkových atributů tak exaktně potvrdil, že kampaň fungovala a funguje.
Je moje preferovaná značka +29,4%
Značka je zdrojem regionální hrdosti +11,6%
Má plnou pivní chuť +15,7%
Top of mind +25,0%
Vybavím si spontánně její reklamu +31,0%
Má vysokou kvalitu +31,2%
zdroj: SPECTRA CZECH REPUBLIC – 3rd Quarter 2012 a 1rd Quarter 2013
Značce se dále v měsíci lednu 2013 navýšil prodej o + 14% oproti stejnému měsíci roku 2012.
zdroj: obchodní data klienta Heineken ČR
Video se záznamem performance na stadionu shlédlo na kanálu youtube.com do 1 měsíce od uveřejnění vice než 130.000 lidí. Dostalo přes 700 likes a vygenerovalo celkem 171 komentářů. Video tedy zhlédl minimálně každý třetí obyvatel BRNA.
Na Facebooku status s videem získal: 8307 lajků, 2527 sdílení, 1050 komentářů pod statusem. Status vidělo přes milion lidí!
Graf s časovou osou naleznete v příloze (zdroj: Facebook.com).