Marketingová situace a cíle:
Trh brýlí je dnes obsazen především klasickými řetězci optik (jako Eiffel Optik, Focus Optik, atd.), které nabízejí v poslední době stále častěji i luxusnější sortiment brýlí značek typu Ray Ban, Prada, Armani. Kdo má peníze a chce ukázat, že je ochoten do brýlí investovat, jde dnes ve většině případů do jedné ze síťových optik. Studio Žilka je malá, nesíťová optika nabízející vysoce exkluzivní značky, které ale znají pouze opravdoví znalci. Nabízí extravagantní modely vyráběné z netradičních materiálů exkluzivními technologiemi v rámci limitovaných edicí. Málokdo o nich však ví. Nachází se tak ve stejné situaci jako např. hodináři. Pro masu představuje největší luxus značka Omega, ale znalci vědí, že mnohem hodnotnější a zajímavější hodinky koupí např. u Jaeger-LeCoultre či Vacheron Constantin.
Cíl kampaně:
Kampaň měla za cíl jakkoli zvýšit obrat studia tak, aby kampaň vykazovala pozitivní návratnost investic. Bod zlomu představovalo navýšení celkového obratu optiky o 10%. A to prostřednictvím nových i stávajících klientů, kteří díky kampani přijdou do studia Žilka na osobní návštěvu.
Cílová skupina:
Cílová skupina Studia Žilka jsou zákazníci, pro které jsou brýle exkluzivním módním doplňkem, a ne jen nezbytnou zdravotní pomůckou. Jsou to lidé, kteří se nebojí dotvořit prezentaci své osobnosti nápadným prvkem, který zaručeně přitáhne pozornost k jejich osobě. Jsou to lidé, kteří chtějí z davu vyčnívat, ne se v něm ztratit.
Komunikační strategie:
Kampaň jsme stavěli na nové kolekci brýlí Alaina Mikliho, pomocí které jsme chtěli nové zákazníky přilákat. Kampaň zahrnovala: 1. Inzeráty a set PR článků - 40% nákladů 2. Výlohy Studia Žilka a interiér - 20% nákladů 3. Direct mail na registrované zákazníky - 40% nákladů
Kreativní strategie:
Obě značky, Optika Žilka a Alain Mikli, jsou symbolem výjimečnosti, extravagantnosti a exkluzivity. Proto byl na těchto pilířích postaven koncept kampaně s hlavním sdělením: "Koukat budou všichni". Provokativní fotografie byly záměrně stylizovány a zasazeny do církevního prostředí. Záměrem bylo nechat vyniknout kontrast luxusního zboží v netradičním prostředí, které nebývá s prezentací spotřebního zboží běžně spojováno. Brýle jsou unikátním prvkem, který dotváří osobnost. Charisma a kouzlo brýlí podtrhují osobnost tak silně, že se každý rád za námi otočí, ať už se okolo děje cokoliv. Na pohřbu či v kostele... Jediné, co je potřeba, je zvolit si správné brýle pro každou příležitost. Pokud hledá zákazník jedinečnost, a brýle povýšil na zásadní módní doplněk zaměřený na upoutání pozornosti, ve Studiu Žilka si vždy vybere.
Výsledky kampaně:
Pouze díky kampani došlo k 51% nárůstu prodejů ve srovnání se srovnatelným obdobím předchozího roku, což dle slov klienta reprezentovalo "nárůst absolutně nad rámec možného očekávání." Zároveň byli lidé kampaní natolik zaujatí, že si najednou koupili ne jedny brýle, ale rovnou DVOJE! Přitom dle oficiální statistiky sdružení optiků si průměrný člověk v ČR koupí jedny brýle za 3 roky, a ani u naší majetné cílové skupiny není nákup více než jedněch brýlí za jednu návštěvu běžný.