Marketingová situace a cíle:

Darujspravne.cz je první a jediný projekt svého druhu v České republice. Je zaměřen na rozvoj a stimulaci individuálního dárcovství a angažovanosti veřejnosti do neziskových projektů. Na českém trhu funguje portál od začátku roku 2010 a vybralo se prostřednictvím této aktivity více jak 10 000 000 korun.

Cíl kampaně:

Cílem této kampaně, bylo netradiční formou upozornit na problém spojený s nepromyšleným a často jen na emocích postaveném individuálním dárcovství. Smyslem tedy bylo ukázat další možnou variantu dárcovství v podobě internetového kanálu a rozšířit záběr portálu Darujsprávně.cz.

Komunikační strategie:

Z Aktuálně.cz se agreguje zpravodajství týkající se neziskovek a prospěšných témat, z Jobs.cz se agregují nabídky pozic pro dobrovolníky. IBM exkluzivně poskytuje svůj projekt na darování času PC. Díky ČSOB každá organizace dostává speciální widget (malý banner), který si může zadarmo umístit na svůj web a vybírat příspěvky prostřednictvím platebních karet nebo DMS přímo na svém webu. V současnosti se s velkým zásilkovým obchodem Popron pracuje na rozvoji jednotného free eshopu a logistiky pro potřeby neziskovek.

Kreativní strategie:

Kampaň má především ukázat na fakt, že přispět lze i z domova a že není potřeba využívat pouze pouličních "prodejců". Guerillová kampaň spočívala v tom, že lidé pouličním hercům zaplatili 20,- Kč za fiktivní krabičku, ve které našli vzkaz: "Zde vám vracíme vaše peníze, příště si raději rozmyslete, komu pomáháte a vyberte si sami - Darujspravně.cz". Za druhý motiv se dá považovat kreativní koncept probíhající kampaně "Pomáhat je v módě", na vizuálech s "potřebnými" promenádujícími se na molu módní přehlídky. K dispozici jsou i dárcovská trička.

Mediální strategie:

U projektu Darujspravně.cz se jedná o decentralizovaný koncept. Projekt je postupně rozvíjen a každá spolupracující firma poskytuje svůj obsah prostřednictvím mash-upů. S tímto projektem spolupracuje například Aktuálně.cz, Jobs.cz, IBM, ČSOB a další.

Výsledky kampaně:

Samotná guerillová kampaň více jak zdvojnásobila návštěvnost portálu Darujsprávně.cz (35 tisíc RU/měsíc). Za velký úspěch se považuje i návštěvnost na festivalu United Islands, který letos navštívilo 40 tisíc lidí. Významná část se tak mohla setkat jak s herci, kteří nabízeli krabičky s překvapením, tak se stánkem s tričky a plackami, vytvořenými k podpoře kampaně "Pomáhat je v módě". Krabičku si koupilo více jak 1000 lidí. Do tohoto projektu se zapojilo více jak 185 organizací a během fungování portálu od ledna 2010 se vybralo na neziskové projekty jeho prostřednictvím více jak 10 mil. korun. Na Facebooku se k této kampani připojilo 27 tisíc fanoušků. Další pozitivní věc je nákladovost vytvoření projektu. Kampaň a provoz za dva roky díky sponzorům a partnerům byla jen 200.000,- Kč, včetně guerillové kampaně. To znamená minimálně padesátinásobnou návratnost.

Galerie kampaně