Video

Přihlašovatelé

Klient Česká spořitelna a.s.
Přihlašující agentura Young & Rubicam

Individuální kredity

Jméno Pozice Společnost

 

Rozpočty

Velikost hrubého mediálního (ATL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč

Velikost hrubého podlinkového (BTL) rozpočtu kampaně: do 1 mio Kč

Informace o kampani:

Situace / background:

Erste Corporate Banking je součástí skupiny České spořitelny. Erste Corporate Banking nabízí kompletní škálu produktů a služeb korporátního bankovnictví jak pro střední a velké firmy, municipality a veřejný sektor, tak i pro nadnárodní korporace nebo finanční instituce. Je lídrem na českém trhu v oblasti poskytování Treasury služeb a produktů pro velké, střední a malé podniky – má komplexní nabídku devizových, úrokových, komoditních a peněžních produktů, podporu v oblasti řízení a analýzy finančních rizik. Podílí se na úspěšných akciových emisích na Burze cenných papírů Praha.

Banky stále více čelí konkurenčnímu tlaku i v oblasti korporátního financování především z pohledu potřeby individuálního přístupu k firemní klientele. Nadstandardní individuální přístup je klíčový již při úvodním oslovení potencionálních klientů.

Primárním cílem podzimní kampaně 2015 bylo unikátním způsobem oslovit vybrané firmy s nabídkou investičního financování a dalších služeb korporátního bankovnictví.

Cíle komunikace:

Hlavním cílem kampaně na podzim 2015 bylo napřímo oslovit 17 předem vybraných firem, které nepatřily mezi klienty Erste Corporate Banking, přesvědčit je o schopnosti individuálního přístupu ke klientům a pootevřít dveře bankéřům do těchto firem, které o spolupráci s bankou zatím nejevily žádný zájem.
Měřítkem úspěchu kampaně jsou osobní schůzky bankéřů s představiteli vybraných firem, které se podaří po kampani sjednat.

 

Komunikační strategie:

V rámci kampaně bylo osloveno 17 firem ze segmentu SME a korporací: Busline, Enika.CZ, ČZ a.s., Enika, Eurosupport Manufacturing Czechia, Jihostroj a.s., Hennlich s.r.o, Mavel, Mikroelektronika, Moracell, Rockaway Capital, Saargummi, SAZ s.r.o., SVOZ spol. s.r.o., Thermona, Trevos, TTC holding.

Pro unikátní přímé oslovení, v návaznosti na kreativní ideu kampaně, byl jako jediný nástroj vybrán speciální výtisk časopisu Forbes. Pro každou z oslovených firem se vytisklo 10 ks aktuálního vydání časopisu s originální obálkou, šitou na míru dané oslovené firmě, ve vizuálním stylu Erste Corporate Banking. Součástí každého výtisku byl personalizovaný průvodní dopis bankéře.

Kreativní strategie:

Projevit respekt a uznání dosavadního úspěchu každé oslovené firmě a ukázat skutečný zájem o partnerství při dalším rozvoji jejich úspěšného podnikání. Tak se dá nejjednodušeji shrnout hlavní idea kampaně.

Když se řekne byznys, podnikání a úspěch, jen málokomu se nevybaví jeden z nejlepších světových ekonomických magazínů známý svými žebříčky nejbohatších lidí a nejúspěšnějších obchodních společností – Forbes. Právě proto realizace hlavní myšlenky kampaně probíhala ve spolupráci s časopisem Forbes. Jako symbol uznání úspěchu oslovené firmy jsme připravili originální obálku aktuálního vydání časopisu pro každou oslovenou společnost. Každý originál byl ve vizuálu zaměřen na specializaci firmy a v headlinu na jeho klíčového představitele. 17 speciálních obálek pro vybrané firmy sjednocoval vizuální styl Erste Corporate Banking, který měl současně tlumočit zájem ECB spolupodílet se na dalším rozvoji úspěšného podnikání firmy. Do každé firmy bylo doručeno 10 výtisků magazínu se speciální obálkou a průvodním dopisem konkrétního bankéře.

Doplňující informace:

Výsledky:

Kampaň měla vynikající ohlas a bankéřům nad očekávání otevřela dveře do firem a korporací, které do té doby o služby Erste Corporate Banking nejevily žádný zájem.

Na základě rozeslaných časopisů s originální obálkou se bankéřům podařilo domluvit osobní schůzku s 65 % oslovených představitelů firem. Nadprůměrného ohlasu v tomto rozsahu se nedosáhlo u žádné dosavadní kampani přímého marketingu.

Zdroj: Erste Corporate Banking

Přílohy kampaně:

Galerie kampaně